Az Aston Martin első turbómotorja, az 5,2 literes V12-es a DB11-esben debütált, annak vászontetős kiadása, a Volante azonban kizárólag a 4.0 V8-as erőforrással elérhető. A hiányosságot most orvosolták: az új generációs Vantage Roadster hamarosan a csúcsmotorral is megvásárolható lesz.
Közvetlen elődje nyolc évvel ezelőtt az Aston Martin történetének legerősebb, leggyorsabb roadstereként mutatkozott be, az újonc értelemszerűen felülírja ezt. A motor teljesítménye ugyanaz, mint a Vantage V12 kupéban: 6500/percnél kerek 700 lóerőt ad le a 60°-os hengerszöggel gyártott blokk, a legnagyobb forgatónyomaték 753 Nm 5500/percnél. A sebességváltó nyolcfokozatú, a differenciálmű részlegesen önzáró. Míg a kupé 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a roadsternek ehhez egytizeddel több időre van szüksége, a 322 km/óra végsebesség azonban azonos.
A kormánymű hangolása nem változott a kupéhoz képest, de a futóművét módosították. A megnövelték a rugórátákat, még merevebbre tervezték a felső bekötéseket, és míg az első kanyarstabilizátor valamivel merevebb, a hátsó jelentősen lágyabb lett. A fékrendszer megegyezik a kupé karbon-kerámia csomagjával.
Számos karosszériaelemet – így az első lökhárítót és kerékdobokat, a motorházfedelet és a küszöböket – szénszálas kompozitból készítettek, hogy csökkentsék a modell tömegét. Ezeknek az idomoknak az alakja és a mérete is megváltozott: egyrészt, hogy nagyobb leszorítóerőt termeljenek, másrészt, hogy több levegőt juttassanak a hűtőrendszerhez.
Szintén fontos aerodinamikai újítás, hogy az 1 mm-es falvastagságú nemesacél kipufogópárt középen vezették ki, így hatékonyabb diffúzort tudtak kialakítani. A V12-es kupé méretes hátsó szárnya alapértelmezésben hiányzik a roadsterről – nincs is rá szükség, mert feladatait elvégzi a fenéklemez speciális kialakítása –, ám felárért felszerelik, ha úgy szeretnénk. Szintén feláras opció a kézzel állítható, szénszálas vázú sportülés.
Míg a kupéból 333 darabot, a roadsterből csak 249-et gyárt az Aston Martin, az első példányokat az év vége felé vehetik át a megrendelők. Vételárról nem esett szó.