A katari herceg ismeri a feltűnéskeltés legjobb módját. Igaz, a hatáshoz kell egy jelentős összeg, nagyjából 2,4 milliárd forint, de az ő családjában a számok mellékesek. Így ha azt akarja, hogy rá figyeljen fél Monaco, amikor elgurul kocsikázni, akkor el tudja érni a célját.

Elég csak az egyedi fényezésű, és még Bugatti-szinten is ritka Divo volánja mögé ülnie, máris vele vannak tele a fél világ autós Instagram-oldalai.

Mitől olyan megdöbbentő ez a típus? Miért vannak oda érte az autórajongók? Az ok az egyediségben rejlik. A típus technikai alapjai megegyeznek a Bugatti Chironéval: 8,0 literes, négyturbós W16-os motorja 1500 lóerőt teljesít, 0-ról 100 km/h-ra 2,5 másodperc alatt gyorsul fel, és akár 380 km/h-val is képes száguldani. Azért csak ennyivel, mert a Chironnal ellentétben nincs benne Top Speed mód, itt ugyanis az élvezetesebb vezetésen volt a hangsúly.

Ettől a 2,4 milliárdos géptől még Monacóban is dobnak egy hátast 1

Csupán 40 darab Bugatti Divo készült

Csakhogy a megjelenés merőben más, még vadabb, még extravagánsabb, mint az eredeti Chiron esetén. A Divo karosszériája 90 kg-mal több leszorítóerőt termel (összesen 456 kg-ot), ami az aerodinamikailag továbbfejlesztett karosszériának köszönhető. Ezzel együtt a Divo súlya is csökkent 35 kg-mal. Az egész formaterv nagyon merész és éles, tele van olyan megoldásokkal, mint a sárvédőbe simuló menetfények vagy a LED-es fényszóró, ami csupán 35 mm magas. 

A Bugatti hagyományaihoz hűen ezt a modellt is egy francia versenyzőről nevezték el, Albert Divóról, aki az 1920-as években kétszer is megnyerte a Szicíliában rendezett Targa Florio versenyt.

Tudj meg többet a Bugatti Divoról: