A tervezett új P+R parkolók építése nemhogy enyhítené Budapest közlekedési és környezeti problémáit, hanem még súlyosbítja is azokat – erre már korábban felhívta a figyelmet a Levegő Munkacsoport. Ennek ellenére a Nemzeti Közlekedési Központ a napokban benyújtotta az engedélyezési kérelmet a Mexikói úti két, összesen 1700 autó befogadására alkalmas P+R parkolóház környezetvédelmi engedélyezési eljárásának megkezdésére.

A Levegő Munkacsoport szerint a tervezett Mexikói úti P+R parkolóban egyetlen parkolóhely kialakítása mintegy 10 millió forintba kerül. Jelentős költséggel járna az üzemeltetése, fenntartása is. Ha azonban mindezeket a költségeket a parkolóhelyeket igénybe vevőkre hárítanák – díjat szednének –, akkor aligha fogják használni azokat.

Az pedig a piacgazdasági elvekkel és a társadalmi igazságossággal ellentétes, hogy a magánautóknak nyújtott szolgáltatásokat közpénzből fizessék. Még inkább visszás a helyzet, ha figyelembe vesszük, hogy feltehetően minden nap nagyjából ugyanazok a személyek vennék igénybe a parkolóhelyeket, ami azt jelentené, hogy a Mexikói úti P+R esetében 1700 autós kapna személyenként 10 millió forintos ajándékot az adófizetők pénzéből – áll a szervezet közleményében.

A Levegő Munkacsoport már korábban jelezte aggályait a Miniszterelnökségnek a tervezett P+R parkolóval kapcsolatban, amire válaszokat is kapott, de nem derült ki, hogyan csökkenne a Budapest belső kerületeibe áramló gépkocsik száma a szóban forgó parkolóhelyek megépítése esetén, és ha csökkenne is, mennyivel.