Az általános, globális félvezetőhiány és az Ukrajna orosz megszállását követő nemzetközi szankciók idén nyáron kétségbeesett döntésre kényszerítették a Lada gépkocsik gyártóját, az AvtoVAZ-t: modern utasvédelmi rendszerek (légzsákok és blokkolásgátló) nélküli autókat kezdtek építeni és értékesíteni.
A gyár azonban augusztus végére úrrá lett a káoszon, így bejelentették, hogy mostantól minden Lada Grantába ismét szerelnek vezetőoldali légzsákot, továbbá rendelhetővé teszik az utasoldali légzsákot, valamint az első övfeszítőket. A légzsákok burkolata „hasonló” a korábban alkalmazotthoz, közölte a gyártó – ez arra enged következtetni, hogy új beszállítótól, más formátumú alkatrészeket vásároltak, és ez szükségessé tette a kormány, illetve a műszerfal burkolatának a részleges újratervezését.
A továbbiakban „minél hamarabb” igyekeznek a további kényelmi és biztonsági funkciókat is visszaadni a vásárlóknak, akiket a modellfejlesztés mellett az is motiválhat, hogy az év végéig akár 20-25 százalékkal olcsóbban vásárolhatnak meg bizonyos, az orosz kormányzat által támogatásban részesített típusokat.
A támogatási konstrukcióval a legalább egy kiskorú gyermeket nevelő családokat, orvosokat és tanárokat, valamint első autójuk megvásárlására készülő ügyfeleket segítik. Hasonlóan kedvezményes feltételekkel vásárolhatnak új autót azok az ügyfelek, akik legalább egy éve tulajdonosai egy hat évnél nem fiatalabb használt autónak, és azt beszámíttatják a vásárlás során. A támogatást kedvező kamatú hitel formájában vehetik igénybe a jogosultak.