A Mazda MX-5 az elmúlt harminc év legsikeresebb roadstere, amely mindig hű maradt önmagához. A japánok csak tökéletesítették a receptet, de nem tértek el tőle, a típus mindvégig megmaradt egy kicsi, könnyű, kétszemélyes, hátsókerékhajtású élményautónak.
Igaz, idővel azért némi kompromisszumot kicsikart belőlük a közönség, jött a nyitható keménytető, (valamint egy igen limitált japán belpiacos kupé az NB szériából, csupán 179 darabos gyártással) és a negyedik generáció már kapott egy érdekes targaváltozatot, amivel már a zárt kupék világa felé evezett a típus.
Szentségtörés lenne a teljesen zárt kivitel?
A Mazda nem is gondolkodik ilyesmiben, szentül tartják magukat a nyitható tetőhöz, a független autótervező művészeket azonban nem kötik ilyen elhatározások. Sugar Chow pedig úgy döntött, megrajzolja a shooting brake verziót, ami a grafikákon igazán jól mutat.
Az autó méreteiből adódóan így sem lenne hely több utasnak, csak a 120 literes csomagtér bővülne némileg. Így két zsebkendőnél több csomag is beférne az MX-5 farába, a menőségi faktor pedig jottányit sem csökkenne.