A KRESZ világosan kimondja, hogy gyorsforgalmi utakon a szükséges esetekben a járművezetőknek biztonsági folyosót kell kialakítaniuk, hogy egy balesetnél a segítség akadálytalanul és gyorsan előrébb juthasson a torlódásban. Hogy ez mennyire működik itthon? A Magyar Közút felvételei alapján felemásan, de amúgy van jó példa is:
Ha baleset történik egy autópályán, a segítségnek minél gyorsabban a sérültekhez kell jutniuk. A biztonsági folyosó kialakítása rendkívül egyszerű (lenne): a belső sávban autózóknak balra, a külső sávokban haladóknak a lehetséges mértékben jobbra kell húzódniuk úgy, hogy a leállósávot nem használják.
Nemzetközi kutatások alapján a biztonsági folyosó akár 40 százalékkal is megnövelheti a súlyos balesetben megsérült személyek túlélési esélyeit azáltal, hogy lehetőség nyílik a sürgősségi ellátás és a szükséges orvosi segítségnyújtás mielőbbi megkezdésére.