Az amerikai izomautók nem a visszafogottságukról híresek, és egy üvöltő V8-as mellé nem járhat valami szürke sorszám, mint Európában. Itt nincs M5, S4, RS6, csak Hellcat, Demon, Super Snake, és most a „Code Red” vagyis a vörös kód.

Brutalitásához méltó nevet kapott az 1300 lóerős Ford Mustang 1

A Shelby ugyanis piacra dob egy 30 példányszámra limitált csomagot, amivel a meglévő Ford Mustang GT500-asokat lehet felhúzni a lehető legdurvább kategóriába.

A vörös kód már a nevében hordozza, hogy ez a legsúlyosabb szint, innen nincs tovább, és az autó tulajdonságait elnézve értelmetlen is lenne tovább feszíteni a húrt. A Code Red annyira kemény, hogy 210 000 dollárért autó sem jár hozzá. Aki ennyit letesz a Shelby asztalára, annak hoznia kell saját autóját is, ami nagyjából még 100 000 dollárnyi összeget jelent. 

Brutalitásához méltó nevet kapott az 1300 lóerős Ford Mustang 2

Így végül barátok közt is nagyjából 130 millió forintnyi összegről beszélünk. Súlyos vagyon, de ennyi pénzért mindent elhomályosító, Ferrarikat, Lamborghiniket megszégyenítő lóerőgyárat kapnak a tulajdonosok.

Az 5,2 literes V8-as két turbófeltöltőt, új kovácsolt dugattyúkat, szelepeket, kipufogórendszert kap, dupla üzemanyagellátással. Ez lehetőséget ad arra, hogy az autó átlagos, 93-as oktánszámú benzinnel, valamint versenyüzemanyaggal is használható legyen. Ha kizárólag utóbbi jut a motorba, akkor a vezérlés 1300 lóerőt és 1355 Nm nyomatékot présel ki a V8-asból. 

Bármilyen jó sportkocsi a Ford Mustang, ekkora teljesítmény már versenypályára bőven sok, nem lesz tőle gyorsabb a konstrukció. Egyenes vonalon viszont van esélye, és pont ez a cél, a gyorsulási versenyekre készült a Shelby fenevadja. Ezt jól mutatja, hogy már gyárilag 20 colos, Nitto NY555R típusú, gyorsulási versenyekre fejlesztett gumikkal szerelik a hátsó tengelyen.

Brutalitásához méltó nevet kapott az 1300 lóerős Ford Mustang 3

A Shelby sajtóközleményében is megjegyzi, hogy az autó nem való közúti közlekedésre, és mérsékelt sebességgel használandó a kanyarokban, amikor pedig teljes erőbedobással dolgoznak a turbófeltöltők, akkor a legélvezetesebb egyenes vonalban haladni.