A Forma-1-es Belga Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!

Míg Max Verstappen a 14. helyről rajtolva játszi könnyedséggel húzta be a Forma-1-es Belga Nagydíjat, a mögüle rajtoló Charles Leclerc csak a hatodik helyig tudott felzárkózni. Ebben közrejátszott, hogy már az első körökben gondjai voltak, mert egy, a jobb első fékhűtőbe beszoruló sisakrostély-fólia miatt egy kényszerű bokszkiállást kellett megejtenie, így kezdhette elölről a felzárkózást.

Ahogyan kitisztult a verseny képe, Leclerc-nek egy ötödik hely körvonalazódott, de – látva a holland megállíthatatlanságát – a Ferrari még kísérletet akart tenni arra, hogy legalább a leggyorsabb körért járó bónuszpontot elhappolja Verstappentől. Bár a monacói ódzkodott a gondolattól, aminek hangot is adott a csapatrádión, a csapat utasítására végül kijött friss abroncsokért.

A leggyorsabb kört nem sikerült megfutni, ráadásul Leclerc végül visszaesett hatodiknak, miután utólag hozzáírtak öt másodpercet az idejéhez, amiért az utolsó kerékcserénél a megengedettnél gyorsabban hajtott a bokszutcában.

Leclerc ennek ellenére magára vállalta a felelősséget az így elbukott pozíció miatt. „Nem balszerencse volt, én hibáztam. Ez egy hiba volt, ennyi” – mondta az esetről a leintés után. „A nagyobbik baj az, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Egyre nehezebbnek tűnik elérni a Red Bull tempóját” – utalt a Ferrari lemaradására.

F1: Hibába hajszolta Leclerc-t a Ferrari 1

Charles Leclerc

A 24 éves versenyző az áprilisi Emilia-romagnai Nagydíjon is magát hibáztatta a visszaesésért, miután Sergio Pérezt üldözte a második helyért. Pedig a hibában közvetve a Ferrarinak is része volt úgy, hogy a mexikói elkapása reményében a verseny utolsó negyedében egy újabb kiállásra hozta ki a pilótáját.

Mindenesetre a spái blamát követően Leclerc hátránya 80-ról 98 pontra hízott az összetett, ráadásul már nem is ő Verstappen közvetlen üldözője, ugyanis Pérez átugrotta a tabellán.