Miközben a nemzetközi gazdasági sajtó egybehangzó tájékoztatása szerint továbbra is komoly nehézségekkel küzd az orosz autóipar, az AvtoVAZ hivatalos közleménye arról tájékoztat, hogy helyreállt a termelés. Izsevszkben heti öt, Togliattiban hat napon üzemelnek a gyártósorok, ősztől pedig ismét munkásokat vesz fel Togliatti.

Ismét gyártják a Lada Nivát 1

A Grantát immár nem csak légzsák nélkül gyártják, ráadásul újra beindult a Lada Niva mindkét típusának a gyártása. A Niva Legend az eredeti ősterepjáró valamelyest modernizált kivitele, míg a Niva Travel az a valóban modernebb modell, amelyet még a Chevrolet-korszakban tervezett és kezdett gyártani a márka.

A Lada Niva Legend három- és ötajtós kivitelben, valamint komoly terepjárásra és magamutogatásra alkalmas Niva Bronto felszereltségi szinten elérhető. A belépő modellben is van felező és zárható központi differenciálmű, valamint Isofix gyermekülés-rögzítési pontok, első villanyablakok és rádió-előkészítés.

Ismét gyártják a Lada Nivát 15

A Bronto pedig három zárható differenciálművet, megerősített futóművet, masszív hátsó tengelyt és speciális terepabroncsokat kínál, az alapverzió 807 ezer rubeles (5,5 millió Ft) árának csaknem másfélszereséért (1,13 millió rubel, 7,8 millió Ft). A motor minden esetben a jól ismert 83 lóerős, 129 Nm nyomatékú, 1,7 literes, négyhengeres szívó benzines.

A szintén állandó összkerékhajtású Niva Travel 1,07 millió rubeltől (7,2 millió Ft) indul, ezért szervokormányt, első villanyablakokat, fűthető, motoros külső tükröket, állítható magasságú kormányoszlopot, fedélzeti számítógépet, központi zárat kínál. A csúcskivitelű Luxe Off-road 1,23 millió rubelért (8,3 millió Ft) magasan kivezetett szívórendszert (snorkel), tolatókamerát és terepabroncsokat is kínál. Az 1,7 literes ősmotor itt csak 80 lóerőt és 127 Nm nyomatékot ad le.

Ismét gyártják a Lada Nivát 16