Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára szerint a Budapest-Kunszentmiklós-Kelebia vasúti beruházás miatti buszpótlás első hónapjainak tapasztalatai alapján döntöttek arról, hogy be kell avatkozni, mivel a pótlóbuszok menetideje 30-60 perccel volt több, mint a vonatoké.
Az új buszsávval a központi régió országos kezelésű főútjainak első buszsávja jön létre, és az egész országban az első olyan, ahol országos közúton vezetnek buszsávot a korábbi forgalmi irányt megfordítva. A buszsáv kiépítése előtt a főútnak azon a részén kétszer két sáv volt, a buszsáv az egyik korábbi déli, tehát a fővárostól nézve kifelé vezető sávot foglalja el, így a legfontosabb, északi irányban nem csökken a közúti forgalom többi szereplője (magánautók, teherjárművek) számára rendelkezésre álló kapacitás.
A buszok Budapest felé a Némedi útra, majd onnan a Jedlik Ányos útra fordulva folytatják útjukat, ez utóbbin is lesz egy rövid buszsáv a Csonka János utca és a Gábor Áron utca között, így a buszok ott is ki tudják kerülni a dugót, majd a Gábor Áron utcán jutnak vissza az 51-es útra, az ottani körforgalomba.
„Fontos látni, hogy az igazi szűk keresztmetszet ez a körforgalom, ezért a buszsávok miatt nem éri hátrány a többi közlekedőt sem, a buszsávok előtti helyzetben a Jedlik Ányos úton szökőutat keresők valójában ugyanabba a szűk keresztmetszetbe érkeztek, csak annyi a változás, hogy az autóbuszok most részben ki tudják kerülni a dugót, meg tudják előzni a kocsisort. Tehát: a busszal utazók járnak jól, de összességében senki nem jár rosszul” – fogalmazott Vitézy Dávid.
Egy kommentelő a Facebookon kritizálta a beruházást, Vitézy szerint ezzel a megoldással húsz percet nyernek a buszok.