A Trabant egyértelműen kultusztárgy lett idővel. Egy történelmi emlék, több, mint egyszerű jármű, és ezt a megkímélt veteránok ára is tükrözi. Ma már mindegy az évjárat, nem csak a legelső példányok, a különleges felszereltségű, ritkább darabok, érdekes háttérrel rendelkező Trabantok tarolnak. Elég, ha szép, és nincs benne kilométer, az ár ilyenkor garantáltan a milliós tartományba esik, német nyelvterületen, a keletnémet nosztalgiát dédelgető helyeken pedig még magasabb lehet az összeg.
A mobile.de oldalán hirdetett autó jó húsz éve még egymillió forint alatt cserélt volna gazdát. 1991-es, az utolsó kétütemű példányok egyike, ami mindössze 10 000 kilométert futott eddigi élete során. De Luxe kivitel, de ez sem magyarázza a vételárat, ami még az egyre növekvő értéket tekintve is kiugró. Láttunk már 2-3 milliós darabokat, amelyeken tényleg nem akadt hangyányi hiba sem, ezt a gépet viszont 20 000 euróért, vagyis nagyjából 8 millió forintért kínálják.
Ez már egyértelműen a befektetési spekuláció ársávja, aki csak felhőtlen nosztalgiára vágyik, az ennek az összegnek a töredékéért megkaphatja a Trabant-életérzést, sok esetben jobb műszaki állapotban, mint ahogy azt a gyárban összerakták.
1964 és 1991 között 2,8 millió 601-es Trabant gördült le a gyártósorról, ezzel a mutatóval nem csak a KGST-modellek között számít tömegmodellnek. Jelen esetben az utolsó kétütemű motorral szerelt darabok egyikéről van szó, az 594,5 ccm-es erőforrás 26 lóerős teljesítményre és 110 kilométer/órás végsebességre képes.