Még az év vége előtt bemutatja az e-TNGA platformra épülő második, tisztán elektromos típusát a Toyota. A bZ3-ast Kínában fogják gyártani, helyi beszállítóktól származó elektromos komponensekkel, így bár a Toyota továbbra sem kommunikál a középkategóriás szedánról, a kínai Ipari Minisztérium egy sor fényképet, valamint néhány alapadatot közölt az autóról.
A bZ3 teljes egészében a bZ4X által kijelölt formai irányt követi, és minimális eltérésektől eltekintve megegyezik a bZ SDN tanulmányautóval, amit tavaly mutatott be a Toyota. Az autó a szabadidőjárműnél is nagyobb lesz, félúton a Corolla és a Camry között, de az utóbbinál is nagyobb tengelytávval.
bZ3 | bZ4X | Corolla | Camry | |
Hosszúság (mm) | 4725 | 4690 | 4630 | 4885 |
Szélesség (mm) | 1835 | 1860 | 1780 | 1840 |
Magasság (mm) | 1475 | 1650 | 1435 | 1445 |
Tengelytáv (mm) | 2880 | 2850 | 2700 | 2825 |
A belső térről nem közöltek fényképeket, ám korábbi megfigyelők szerint a bZ4X fekvő érintőképernyője helyett álló formátumú monitort kap a szedán, a kormánykerék tetejét pedig lelapították, hogy a vezető könnyebben rálásson a műszerekre.
Fontos különbség, hogy míg a bZ4X első- és összkerékhajtással rendelhető, a bZ3-ast kizárólag hátsókerék-hajtással szerelik, motorja 184 és 243 lóerős lehet. A végsebesség 160 km/óra. Az akkumulátor is új a crossoverhez képest; a nagy energiasűrűségű, kis helyigényű egység javítja a helykínálatot.
A bZ3 világpremierjére valamikor novemberben, Kínában kerül sor.