Elképesztő fordulatokat vesz idén a silly season a Forma-1-ben, a pilótapiaci őrültek háza újabb és újabb csavarokat tartogat. Az őszbe beleérve azért a kirakós elemei szépen lassan a helyükre kerülnek, és körvonalazódik az istállók 2023-as pilótafelállása.
Már Belgiumban felröppentek a hírek, hogy Pierre Gasly távozhat az AlphaTauritól az Alpine kedvéért. A Red Bullnak így keresnie kell egy embert a kötelékükbe – jelöltekből nincs hiány, ám a legnagyobb esélyes jelen állás szerint be sem mutatkozhatna a Forma-1-ben. Az IndyCar fiatal tehetsége, Colton Herta ugyanis nem rendelkezik elegendő szuperlicencponttal.
Az Autosport információi szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség ennek ellenére elgondolkozhat azon, hogy megadják neki az „F1-es jogsit”, figyelembe véve azt az igencsak fontos tényezőt, hogy jövőre 3 futamot is rendeznek az Egyesült Államokban.
Ha ezt azonban meglépi az FIA, akkor a saját ujjába is haraphat a szaklap szerint, ugyanis ezzel felrúgná az egyébként jól kiépített nevelőrendszerét, mely szuperlicencpontokkal jutalmazza az egyes nevelőszériák (F4, FRECA, F3, F2) legjobbjait. Ezzel a Red Bull nemcsak saját juniorjainak előrelépési lehetőségét akasztaná meg, de más istállók sem néznék szívesen, hogy „bárkiből” lehet Forma-1-es pilóta. Egy belgiumi paddockforrás mondata alapján ezzel jelentős összegek tűnhetnek el a Forma-2-es és Forma-3-as színtérről, meggyengülhetnek a Forma-1 előszobáinak tekinthető szériák.