Második fázisába lépett az Audi RS Q e-tron pályafutása. A fedélzeti hatótávolság-növelő rendszerrel szerelt, villanymotoros terep-versenyautó minden borítólemezét kicserélték. Az átdolgozott szerkezet (pl. módosított összetételű karbon-kompozit panelek) révén csökkent a tömeg, mélyebbre került a tömegközéppont, valamint mintegy 15%-kal javult a légellenállás.

Nem gyorsabb: takarékosabb lett az Audi versenyautója 1

Ez utóbbi különösen nagy bravúr, mert a tervezők kényelmesebbre, tágasabbra alakították át az utascellát, ami a homlokfelület növelésével járt együtt – ez pedig azt jelenti, hogy az alaktényezőn tudtak nagyságrendekkel javítani a tervezők.

A kisebb légellenállást akár a végsebesség növelésére is fordíthatták volna, azt azonban nem tette lehetővé a szabályzat, ami maximum 170 km/órát engedélyez a T1U-es prototípusoknak. Így viszont csökkenthették a hajtáslánc energiafogyasztását, ami nagyobb hatótávolságot eredményezett.

A takarékossághoz más tényezők is hozzájárultak. Átdolgozták például a klímaberendezés vezérlését: az eddigi folyamatos működtetést szakaszosra cserélték, mivel túlságosan erősen dolgozott a klíma. Ezen túlmenően a légkondicionálás mostantól a motor terheléséhez méretezhető.

A tengelyenként egy-egy villanymotor szabályozása során ügyelni kellett arra, hogy a motorok energiafelvétel-többlete semmilyen körülmények között ne haladja meg a 2 kJ-t, mert onnantól büntet az FIA. Ezért a vezérlés másodpercenként százszor ellenőrzi és szabályozza a teljesítményt, így biztosítva, hogy az autó mindig a határtartományon tudjon teljesíteni.

Nem gyorsabb: takarékosabb lett az Audi versenyautója 48

Bármilyen high-tech, az RS Q e-tron mégis csak autó, amit emberek vezetnek. Ezért a tervezők átdolgozták, leegyszerűsítették a kezelhetőséget: áttervezték a kijelzőket és a kezelőszervek elrendezését, a rengeteg vezérlendő funkciót pedig négy alcsoportba rendezték, hogy áttekinthetőbbé váljon a rendszer. A ’gyorsasági’, ’etap’, ’diagnosztika’ és ’beállítások’ menük között tekerőgombbal válthat a vezető vagy a navigátor.

Emellett a defektes kerekek cseréje is egyszerűbb lett, mivel módosították a pótkerekeket borító panelek formáját, illetve rögzítését. A felnik küllőzetét is úgy alakították ki, hogy az elősegítse a kerekek emelését, mozgatását.

Nem gyorsabb: takarékosabb lett az Audi versenyautója 49

Az átdolgozott Audi RS Q e-tron E2 először a Marokkó-ralin teljesíthet élesben.