A villanyautók akkumulátorait ugyan mind a vezérlés terén, mind a fizikailag komolyan védik, de sérülés, túlmelegedés esetén igen csúnya, makacs, könnyen újragyulladó tüzet okozhatnak.
A tűzoltóságok világszerte keresik a legjobb megoldást, az elásás, a dobozba zárás is megjelent, de úgy tűnik, a sima letakarás is hatásos lehet.
Az alábbi bemutató nem egészen új, de így is bemutatásra érdemes: spanyol tűzoltók a Bridgehill által gyártott tűzálló paplannal/ponyvával fojtják el a Nissan Leafben általuk okozott akkumulátortüzet.
A felvételen jól látható, milyen elképesztő hőmérsékletet ér el a lítiumion-akksik által okozott tűz, ahogy az is, hogy a ponyva ráhúzása után az oxigén nélkül maradt lángok milyen hamar kihunynak, a hőmérséklet pedig percek alatt alig 107 Celsius-fokra csökken. A villanyautó-tüzek legfőbb jellemzőjét, az újragyulladást is jól demonstrálják a zaragozai tűzoltók, hiszen pillanatokkal azután, hogy lehúzzák a paplant, máris újra felcsapnak a lángok a Nissanban.
A gyártó szerint a tűzálló ponyvát legalább egy óráig érdemes az autón tartani az újragyulladás elkerüléséhez, de még inkább egészen addig, míg biztonságos helyre nem szállítják a járművet. A tűzfojtó takaró óriási előnye, hogy a különböző oltóanyagokkal, habokkal, porokkal ellentétben nem fogyhat ki, ráadásul összehajtva igen kis helyen elfér, gyakorlatilag bárhol, bármikor bevethető.