Először 2003-ban, majd 2015-ben épített hétszemélyes egyterűt az aktuális Yaris (illetve helyi nevén a Vitz) nyújtott tengelytávú alapjaira a Toyota. Az idén nyáron leleplezett, harmadik generációs Sienta pontosan ugyanazt kínálja, mint elődei, ami nem kevés.
A Yaris és a Yaris Cross GA-B platformjára épülő, 4,3 méteres autó tengelytávja ugyanakkora, 275 cm-es maradt, viszont megnövelték a belső magasságot, az első és a második üléssor közötti távolságot, a csomagtérajtó-nyílás méretét és az oldalsó tolóajtó-nyílás magasságát. Az ötüléses verzióknál módosították a második sori ülések állítási mechanizmusát, így még mélyebbre került a padló.
A Sienta tele van praktikus megoldásokkal. A hátsó ülések alatt praktikus tárolóhelyet alakítottak ki, ahol akár egy bevásárlókosár is elfér. A tárolórekeszek funkcióját piktogramok jelzik. A műszerfalat szövetbetét borítja, a csomagtartó rakományrendező kiegészítőkkel, illetve fapadlót imitáló burkolattal egészíthető ki.
Az utasok kényelmét infravörös- és ultraibolya-szűrős ablakok szolgálják, a hátsó szellőzést a mennyezeten elhelyezett befúvóval oldották meg, az oldalajtók motoros mozgatása lábmozgatással aktiválható. Az üléskárpitok taszítják a vizet, a zsírt és a szagokat, a vezetőülés hátoldalán két mobiltelefon-tartó zseb, valamint két USB-töltőaljzat található.
Motorból ugyanazokat kapják a japán vevők, mint amik a Yaris és Yaris Cross modellekhez választhatók. Van 1,5 literes benzinmotor elektronikus CVT váltóval, és van szintén 1,5 literes hibrid, első- vagy összkerékhajtással.