A VW Crafter alapjaira épülő MAN TGE-t előszeretettel használják lakóautók építésére. Nem véletlenül, hiszen nemcsak áruszállítóként, hanem hobbiautóként is jól használható típusról van szó. A legújabb változatot a lengyel Affinity készítette el belőle, amelyet a düsseldorfi  Caravan Salonon mutattak be a hónap elején.

Az újdonság 6,12 méter hosszú, 2,19 méter széles és 2,50 méter magas. Ezek az impozáns paraméterek tágas utastérkialakítást tesznek lehetővé. A lakóautóban 1,92 méteres belmagasság áll rendelkezésre, így még a magasabb embereknek sem kell fejet lehúzva jönni-menni benne. Az „Affinity M” elnevezésű lakóautó belterét úgy alakították ki, hogy a lehető legkomfortosabb legyen, így akár hosszabb utakat is be lehet vele vállalni. A furgon hátsó traktusában egy toalettel, mosdókagylóval és zuhannyal ellátott fürdőszoba kapott helyet, mellette pedig egy kétszemélyes franciaágy található az esti pihenésekhez.

Ebből a lakóautóból még csak ez az egy létezik 1

Középen egy kis nappalinak nevezhető részt alakítottak ki egy üléspaddal és egy asztallal. A vezetőülés és az utasülés befordításával egész kellemes kis „lounge” hozható létre a TGE belsejében. A jobb oldali ajtó mellett pedig egy főzőlappal, mosogatóval, illetve hűtőszekrénnyel felszerelt konyhamodul áll rendelkezésre. Mivel egy lakóautónál kritikus szempont, hogy legyen elegendő tárolórekesz, ezért az oldalablak fölött beépítettek egy kisebb szekrényt, illetve a középső üléspad háta mögött is rendelkezésre áll egy kisebb tároló. Mindemellett a franciaágy alatt is kialakítottak egy rekeszt, így a jármű tulajdonosa kényelmesen berendezkedhet a lakóautó fedélzetén.

A lengyel cég nemcsak a belső, hanem a külső kialakítására is nagy gondot fordított. A hátfal például kapott egy ívelt dizájnburkolatot, a jármű két oldalára pedig egy-egy krómozott díszlécet is biggyesztettek. Nos, a végeredmény egyáltalán nem is lett rossz, sőt. Az Affinity M kifejezetten a vagány lakóautók közé sorolható. Pedig saját elmondásuk szerint ez volt az első MAN TGE, amit lakóautóvá alakítottak, mert eddig más típusokkal dolgoztak.

Ebből a lakóautóból még csak ez az egy létezik 2

A szakik egy dologhoz viszont biztosan nem nyúltak hozzá. Ez pedig nem más, mint a lengyelországi wrześniában működő VW-gyárban beszerelt 2,0 literes, 177 lóerős dízelmotor, melynek nyomatékát egy nyolcfokozatú automata váltó továbbítja a kerekek felé. Hogy mindössze egy darab készült-e ebből a TGE-ből, vagy esetleg sorozatban is fogják gyártani, az még a jövő kérdése.