Szintén lemondott az aerodinamikai kiegészítőkről: az Utopia karosszériáját és kiegészítő elemeit –a külső tükröket, a keréktárcsák karbonszálas betéteit vagy a hátsó lámpatestek házát – úgy alakította ki, hogy azok önmagukban elérjék a kívánt áramlástani hatást, legyen az leszorítóerő vagy hűtés.
Szintén lemondott az aerodinamikai kiegészítőkről: az Utopia karosszériáját és kiegészítő elemeit –a külső tükröket, a keréktárcsák karbonszálas betéteit vagy a hátsó lámpatestek házát – úgy alakította ki, hogy azok önmagukban elérjék a kívánt áramlástani hatást, legyen az leszorítóerő vagy hűtés.
Fotó megosztása:
A négylevelű lóhereként kialakított, központi kipufogó megmaradt; a mindössze 6 kilogrammot nyomó rendszer a jobb hőelvezetés érdekében kerámia végcsöveket kapott.
A négylevelű lóhereként kialakított, központi kipufogó megmaradt; a mindössze 6 kilogrammot nyomó rendszer a jobb hőelvezetés érdekében kerámia végcsöveket kapott.
Fotó megosztása:
A hátsó lámpaházak között azért, biztos, ami biztos, elhelyeztek egy állítható szárnyat.
A hátsó lámpaházak között azért, biztos, ami biztos, elhelyeztek egy állítható szárnyat.
Fotó megosztása:
A repülőgépiparban használatos alumínium ötvözetből kovácsolt, kettős lengőkaros felfüggesztések, az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók beállításait a Huayra R versenyautóra épülő öszvér prototípuson optimalizálták. A karbon-kerámia fékeket a Brembo szállítja.
A repülőgépiparban használatos alumínium ötvözetből kovácsolt, kettős lengőkaros felfüggesztések, az elektronikusan szabályozott lengéscsillapítók beállításait a Huayra R versenyautóra épülő öszvér prototípuson optimalizálták. A karbon-kerámia fékeket a Brembo szállítja.
Fotó megosztása:
Az elöl 21, hátul 22 colos keréktárcsákra szerelt abroncsokat kifejezetten az Utopiához fejlesztette a Pirelli; erről tanúskodik az oldalfalukba nyomott autósziluett.
Az elöl 21, hátul 22 colos keréktárcsákra szerelt abroncsokat kifejezetten az Utopiához fejlesztette a Pirelli; erről tanúskodik az oldalfalukba nyomott autósziluett.
Fotó megosztása:
A pedálok mellett a komplett kormányt is egyetlen fémtömbből marták ki; a hétfokozatú kézi sebességváltó (ami helyett automatizált egység is rendelhető) nyitott kulisszája a korábbiaknál is cizelláltabb darab.
A pedálok mellett a komplett kormányt is egyetlen fémtömbből marták ki; a hétfokozatú kézi sebességváltó (ami helyett automatizált egység is rendelhető) nyitott kulisszája a korábbiaknál is cizelláltabb darab.
Fotó megosztása:
A klasszikus, mechanikus, hétfokozatú kézi sebességváltót a motorsportból ismert Xtrac szállítja; a szerkezet automatizált kivitelben is elérhető.
A klasszikus, mechanikus, hétfokozatú kézi sebességváltót a motorsportból ismert Xtrac szállítja; a szerkezet automatizált kivitelben is elérhető.
Fotó megosztása:
A Pagani modellek persze soha sem kizárólag az extravagáns megjelenésről szóltak, és motorikusan most sem okoz csalódást a konstrukció. A 6700/perc maximális fordulatszámra képes, mindössze 262 kg tömegű motort a Mercedes-AMG szállítja, a 6.0 V12-es biturbó erőforrás 864 lóerővel és 1100 Nm-rel ad lendületet a mindössze 1280 kilogrammos autónk.
A Pagani modellek persze soha sem kizárólag az extravagáns megjelenésről szóltak, és motorikusan most sem okoz csalódást a konstrukció. A 6700/perc maximális fordulatszámra képes, mindössze 262 kg tömegű motort a Mercedes-AMG szállítja, a 6.0 V12-es biturbó erőforrás 864 lóerővel és 1100 Nm-rel ad lendületet a mindössze 1280 kilogrammos autónk.
Fotó megosztása:
Pagani ragaszkodott az analóg műszerekhez, így a vezető előtt lévő kijelzőtől eltekintve minden adatot klasszikus, kissé steampunk hangulatú, mutatós műszer jelenít meg.
Pagani ragaszkodott az analóg műszerekhez, így a vezető előtt lévő kijelzőtől eltekintve minden adatot klasszikus, kissé steampunk hangulatú, mutatós műszer jelenít meg.
Fotó megosztása:
A Pagani sem az autó menetdinamikai értékeit, sem vételárát nem hozta nyilvánosságra. Mindegy is, hiszen az első, 99 darabos széria minden egyes példányát előre, látatlanban eladták.
A Pagani sem az autó menetdinamikai értékeit, sem vételárát nem hozta nyilvánosságra. Mindegy is, hiszen az első, 99 darabos széria minden egyes példányát előre, látatlanban eladták.
Fotó megosztása:
Az autó ugyanúgy szénszálas monocoque vázra és ahhoz kapcsolódó acélötvözet segédvázakra épül, mint elődei, ám jellemzőit új gyártási módszerek, valamint új kompozitok alkalmazásával optimalizálták. A teljes karosszéria torziós szilárdsága 10,5 százalékkal nőtt.
Az autó ugyanúgy szénszálas monocoque vázra és ahhoz kapcsolódó acélötvözet segédvázakra épül, mint elődei, ám jellemzőit új gyártási módszerek, valamint új kompozitok alkalmazásával optimalizálták. A teljes karosszéria torziós szilárdsága 10,5 százalékkal nőtt.
Fotó megosztása:
A hátsó lámpaházak között azért, biztos, ami biztos, elhelyeztek egy állítható szárnyat.
A hátsó lámpaházak között azért, biztos, ami biztos, elhelyeztek egy állítható szárnyat.
Fotó megosztása: