Nem ritka, hogy korábbi Forma-1-es autókat kínáljanak eladásra, a legolcsóbbnak számító statikus demóautóktól kezdve a megelőző évtizedekben középcsapatok, sereghajtók által versenyeken használt, szintén elfogadható árú darabokon keresztül Michael Schumacher különböző, dollármilliókért árverezett versenygépeiig széles a skála.

Az viszont már ritkább, hogy alig néhány szezonnal korábban bevetett, kis munkával újra járóképessé tehető példányokat adjanak el a nyílt piacon – most azonban épp erről van szó, ugyanis Danyiil Kvjat 2019-es Toro Rosso STR14-esét vehette meg egy vastagabb pénztárcájú gyűjtő Olaszországból.

A modellel az orosz pilóta a 2019-es szezonban számos pontszerzést ért el, az emlékezetes esős, kaotikus Német Nagydíjon pedig egy 3. helyet is szerzett, igaz, akkor még nem így nézett ki: a mára AlphaTauriként futó egység három évvel ezelőtt még a metálkék-ezüst-piros fényezést használta, az autót 2020-ra festették át az új színekre, bár a szponzori matricák azóta lekerültek róla.

Ennyit ér most egy páréves F1-es autó 2

Úton a hockenheimi 3. hely felé (Fotó: Getty Images)

A 439 ezer euróért (174 millió Ft) kínált és elkelt autóhoz járt a kormány, tartalék orrkúp, hátsó szárny és felfüggesztéselemek, benne volt az eredeti hidraulika, hűtés, a kipufogórendszer és a sebességváltó is, gyakorlatilag csak az erőforrás hiányzott belőle.

Ha az új tulajdonos pályán is szeretne villantani az autóval, „kis” befektetéssel megteheti, különböző specialisták új motort építhetnek a kasztniba – nem F1-es Hondát, de azt kár is lenne, mert túl bonyolult, túl érzékeny és túl rövid az élettartama, helyette az ilyen célokra jól bevált Judd V8-assal vagy az amerikai Indycarból származó motorral lehet újra mozgásra bírni a Forma-1-est.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Ennyit ér most egy páréves F1-es autó 3

Az ár ugyan borsos, de ahogy feljebb jeleztük, ennyire új Forma-1-es autóhoz szinte lehetetlen hozzájutni. A csapatok minimum kétéves modelleket adhatnak el, de ezeket csakis a legjobb kapcsolatokkal és legvastagabb pénztárcával rendelkező VIP-k vehetik meg, ráadásul nem is feltétlenül vihetik haza az autót, azaz a mostani vásárló a gyűjtői körökben vagy akár pályanapokon is ásznak számít majd.