Utcákon hömpölygő víz, kidőlt fák maradtak a vihar után Budapesten – írja az Időkép. Kisdi Máté, az Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta, Budapesten a II. kerületi Kandó Kálmán utcában, a XI. kerületi Sasadi úton és a Nándorfejérvári úton, valamint a X. kerületi Óhegy utcában döntött ki fákat vagy szakított le ágakat a szél. A VIII. kerületi Baross utcában egy ház több kéménye dőlt le.
A jég akkor indult el, amikor pont megállt a villamos és az utasok leszálltak:
A hirtelen lehullott csapadék mennyiségét remekül mutatja, hogy több villamos is kiesett a közlekedésből a villámárvíz miatt.
Magas vízbe hajtani autóval mindig kockázatos. Ha úgy ítéljük meg, hogy még el tudunk evickélni benne, mindenképp óvatosan hajtsunk bele, ne keltsünk nagy hullámokat. Ha gyorsítunk vagy hintázik az autó, akkor ugyanis hullámok keletkeznek, amelyek már magasabbra csapnak, mint a vízszint.
Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha már az ajtótömítésig felér a víz, akkor, bár mi szárazon maradunk odabent, a kormányművet, féltengelycsuklókat megmostuk, ezeket illik átnézni, újrazsírozni, amint lehet.
Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, vagy kiszakítja a blokk oldalát.
Ha mégis muszáj átvágni magasabb vízen, és teljesen biztosak vagyunk abban, hogy a víz nem éri el a szívócsövet, lassan menjünk és egyenletes tempóban.