A Dacia – ameddig csak lehet – kitart a belsőégésű motorok mellett az autóiban, miközben a Renault-csoport többi tagja a piaci verseny szempontjából kockázatosabb elektromobilitás felé nyit – jelentette ki Denis Le Vot, az autógyár vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek.
A szakember szerint a csoport minden tagjának „el kell játszania a rábízott szerepet”. A Dacia szerepe pedig az, hogy az átállás közepette megadja a kellő biztonságot az anyavállalat számára. „Ez az oka annak is, hogy a Dacia létezik” – fogalmazott.
A Renault 2030-ra tervezi a teljes átállást az elektromos hajtásra, a Dacia viszont csak 2035-re, amikor a belsőégésű motorral szerelt új autók értékesítése már be is lesz tiltva Európában.
A Renault-csoporton belül inkább az olcsóbb modellekre összpontosító márka, a Dacia kínálatában jelenleg csak egyetlen elektromos modell szerepel, a Dacia Spring, amely a megrendelések tizenkét százalékát teszi ki. Ehhez 2023-ban egy hibrid modell is csatlakozik a Dacia modellpalettáján, míg az összes többi modell belsőégésű, benzines vagy autógázos motorral készül.
Ezzel párhuzamosan a drágább modellek felé is nyitnak, hiszen hamarosan érkezik majd a kínálatba egy, a jelenlegi csúcsmodell Dusternél is nagyobb szabadidőautó, a Bigster.
A Vezess is tesztelte már a Dacia Springet – olvasd el, mit gondolunk róla: