500 kW: ez a megengedett maximális teljesítmény, amelyet az FIA WEC hosszútávú világbajnokság, illetve az IMSA WeatherTech sportautó-bajnokság legfelső kategóriájában, a Hypercar, illetve GTP géposztályokban induló versenyautóknak engedélyeznek a szervezők.

A mindkét széria előírásainak megfelelő LMDh (Le Mans Daytona hibrid) autók konstruktőrei szabadon dönthetnek arról, hogy milyen lökettérfogatú és hengerszámú belső égésű motorral oldják meg a feladatot.

A Lamborghini eddig nem sok mindent árult el 2024-ben rajthoz álló versenyautójáról, most viszont bejelentették, hogy V8-as ikerturbós erőforrás kerül az egyelőre sűrű szövésű lepel alatt tartott modellbe.

Az előírások értelmében a hajtáslánc, amelyhez minden istálló ugyanazt a hibrid egységet társítja, működése bármely szakaszában legfeljebb 500 kW-ot (680 LE) adhat le. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden csapat erre a teljesítményre hangolja benzinmotorját, a villanymotor pedig azonnal ébredő nyomatékával segít be, bizonyos szituációkban (pl. bokszutca) kizárólagosan mozgatja az autót, illetve természetesen a fékenergia-visszanyerésben játszik szerepet.

A Lamborghini ikerturbós V8-asának lökettérfogata nem ismert, azt viszont elárulták, hogy a két hengersor derékszöget zár be egymással. A hibrid hajtáslánchoz a Bosch szállítja a villanymotort, az energiatárolási rendszert a Williams Advanced Engineering fejleszti, míg a hétfokzatú P1359 erőátvitel az Xtrac munkája.

A Lamborghini LMDh versenyautójának végsebessége 340 km/óra lesz, a száraz tömeg 1030 kg. A motor tömege legalább 180 kg, a karosszéria legfeljebb 2000 mm széles, 5100 mm hosszú, a tengelytáv 3418 mm – ezeket a paramétereket jelentős részben a szabályzat írja elő.

Magát az autót a Ligier Automotive bevonásával fejleszti az Audi alá tartozó Lamborghini. A szénszálas karosszériaelemek a márka egy régi olasz motorsportpartnerétől származnak.