A bajorok első középmotoros autójáról tudni érdemes, hogy mindössze három évig, 1978 és 1981 között gyártották, ez idő alatt a gyártósorról alig több mint 450 darab gördült le. Olyan legendás típus ez, ami már újként is különlegesen ritka és drága volt, és ez csak fokozódott az évek során.
A kétszemélyes kabin mögött a BMW M1-esben 3,5 literes, sorhatos motor lakik 277 lovas teljesítménnyel és 330 Nm nyomatékkal. Az 1,3 tonnát nyomó sportkocsi 6 másodperc alatt sprintel 100-as tempóra és akár 260 km/órával is száguldhat. A versenyváltozatokat ennél sokkal tovább hergelték, azok között előfordult bő 800 lóerős is.
Ma már minden porcikája aranyat ér, legalábbis ezt gondolják azok, akik birtokolnak ilyesmit. Így lehet, hogy egy szett, eredeti gumikkal szerelt, elég lelakott állapotú felni az interneten egy átlagos, új kompakt autó áráért tűnhet fel.
Az eBay oldalán hirdetett szettért 18 700 dollárt, nagyjából 7,4 millió forintot kérnek. Ennyi pénzért akár egy jól felszerelt Dacia Joggert is a garázsba állíthatunk, de ha a BMW M1-tulajdonosok dimenziójából vizsgáljuk a kérdést, akkor már egész más a helyzet. A típusért ugyanis napjainkban 180-220 millió forintot adnak aukciókon, így arányaiban ez tényleg egy korrekt ár a szettért.
A vérbeli, nyolcvanas évek hangulatát árasztó felniket az olasz Campagnolo gyártotta, a felni osztóköre pedig 5×120-as, tehát akad olyan modern típus is az M1-esen túl, amire fel lehet szerelni.