A jelenleg is zajló hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon az Ikarus is képviselteti magát. A magyar autóbuszgyártó egy, a Volánbusz számára gyártott 120e-t, valamint egy ugyanilyen típusú, ámde kifejezetten egészségügyi célokat szolgáló buszt állított ki. A háromajtós, piros-kék-fehér fényezésű autóbusz eredetileg Székesfehérváron szállít utasokat, utóbbi pedig a pandémiás időszakban kihelyezett kórházi szűrő- és oltópontként üzemelt, valamint különböző sportrendezvényeken egyfajta mobil szűrőállomásként funkcionált.

Az Ikarus-cégcsoport azért döntött ezen két autóbusz mellett, mert szeretnék bemutatni, mennyire sokféle igényeket tudnak kielégíteni. „A cég nem titkolt törekvése az exportpiacok újbóli meghódítása, hiszen a nagy múltú gyártó eddig több mint 250 ezer buszt gyártott és értékesített az öt kontinens közel ötven országába. A siker záloga lehet a hagyományosan magas Ikarus-minőség, az ügyfelek egyedi igényeinek rugalmas kiszolgálása és a rövid szállítási idő mellett a komplex rendszerek szállítása a megrendelők részére” – olvasható az Ikarus Global Zrt. által kiadott sajtóközleményben. Elektromos Ikarusok nemcsak Magyarországon, hanem Németországban is közlekednek, nemrég pedig Krakkóban és Varsóban is teszteltek egy Ikarus 120e-t.

Bírja a zimankót az Ikarus új töltője 1

A Székesfehérvár számára épített 120e utastere.

Bírja a zimankót az Ikarus új töltője 2

A mobil egészségügyi autóbuszként funkcionáló Ikarus 120e.

A két, a hazai piacon már ismert és bemutatott autóbusz mellett egy elektromos töltőoszlop is látható volt. Az MTCharger EB150S elnevezést viselő fejlesztés egy olyan önálló DC-töltőállomás, amely bármilyen CCS töltési szabvánnyal kompatibilis elektromos járművet, tehát személyautót, teherautót vagy buszt is képes kiszolgálni. A töltőoszlop működés közben a 400 V-os háromfázisú hálózati feszültséget egyenfeszültséggé alakítja, így közvetlenül tudja tölteni az elektromos járművek lítiumion-akkumulátorát.

Az érintőképernyővel ellátott, közel 250 kilogrammos töltőoszlop maximálisan 150 kW-os töltési teljesítményre képes. Természetesen ennél kisebb, akár 60, 90, illetve 120 kW-os teljesítményű töltésre is lehet használni. Mindez az Ikarus Dynamic Load Management (DLM) szoftvernek köszönhető, ami lehetővé teszi akár több jármű egyidejű töltését is.

Bírja a zimankót az Ikarus új töltője 3

Az Ikarus új töltője bírja a zord időjárást.

Az MTCharger EB150S töltőoszlop ethernet-, wifi- és 4G-s hálózati hozzáféréssel is rendelkezik, ennek köszönhetően az üzemeltetők könnyedén hozzáférhetnek a teljesítményadatokhoz és az esetleges hibanaplóhoz. Érdekesség, hogy a leírás szerint az Ikarus által kifejlesztett töltőoszlop rendkívül széles hőmérsékleti tartományban, akár -25 Celsius-fokos zimankóban vagy 50 Celsius-fokos forróságban is üzemeltethető.

Bírja a zimankót az Ikarus új töltője 4

Profi orvosi rendelő az Ikarus fedélzetén.

„Hiszünk abban, hogy komplex megoldásokat kell kínálnunk a zéróemissziós közösségi közlekedés megvalósításához. Mérnökeink is ezen elvek alapján dolgoznak, fejlesztéseik minden esetben olyan termékek létrejöttét teszik lehetővé, amelyek tökéletesen illeszkednek a fenntartható városok közlekedésének kialakításához és működtetéséhez” – mondta Tankó Zoltán, a Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója. A cég első embere a Vezess érdeklődésére elárulta a kiállításon, hogy már gőzerővel dolgoznak egy csuklós, négyajtós elektromos busz fejlesztésén.

A 68. alkalommal megrendezett hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon a nagyközönség egészen szeptember 25-ig tekintheti meg az Ikarus jelenlegi, elektromobilitáshoz kötődő kínálatát.