A Ferrari ritka csúcsmodelljei komplett vagyonokért, városok éves költségvetésével vetekedő összegért cserélnek gazdát. Egy Ferrari F40, F50, Enzo vagy LaFerrari napjainkra mind milliárdos befektetés, de az olaszok sem ezekből a modellekből élnek.
Nekik is a többezres példányszámban gyártott típusok jelentik a profit javát, és ilyet már a kilencvenes években is készítettek. Ez volt a Ferrari 456GT, egy igazi kényelmes utazó Grand Turismo, orrközépmotoros V12-es blokkal, használható csomagtérrel és 2+2-es üléselrendezéssel.
Ezeket használatra vásárolták a tulajdonosaik, így sokat futottak, sok is van belőlük, Ferrari-szinten tehát a legolcsóbb kategóriába esnek. Egy jól felszerelt konnektoros hibrid Toyota RAV4 vagy egy átlagosnak mondható BMW 3-as áráért, 20 millió forintért már válogathatunk a 456GT-k között.
Az Ebay oldalán most eladásra kínált dadarab például 95 128 kilométert futott, négyebességes automata váltóval szerelt, és mindössze 58 ezer dollárt, vagyis nagyjából 24 millió forintot kérnek érte.
Ez nem a legolcsóbb darab a netes kínálatban, ennél kevesebb pénzért is kaphatunk egy valódi V12-est 436 lóerővel és 590 Nm nyomatékkal. A hosszú utakra tervezett Ferrari könnyedén eléri a 300 km/órás végsebességet és mindössze 5 másodperc alatt lő ki százas tempóra.
A fenntartása persze nem olcsó, hiszen ezek az autók használtan is a prémiummodellek csúcsán vannak. Egy féktárcsa, egy kapcsoló, netán egy karosszériaelem arányaiban pont annyival drágább hozzá, mint ahányszorosa az ára a korban mellette álló hagyományos autóé.
Persze a V12-es sikoltása minden napot bearanyoz!