Az autóipart immár több mint két éve hátráltatják különböző ellátási problémák, azonban a Fordnak új problémával kellett szembesülnie: az amerikai gyártó embléma- és típusjelzés-hiány ütötte fel a fejét, ezért hiába vannak legyártva az autók, azokat egyelőre nem tudják leszállítani – írja a Wall Street Journal.
Meg nem nevezett források úgy nyilatkoztak a portálnak, hogy a probléma a Ford magasabb árfekvésű autóit, így például a F-szériás pick-upokat is érinti, és tovább nehezíti a helyzetet, hogy alternatívát sem olyan könnyű találni például az ovális kék márkajelzés pótlására. Pedig több megoldás is felmerült: az egyik a 3D-s nyomtatás volt, de végül elvetették az ötletet, mivel az eredményt nem érezték olyan jó minőségűnek, hogy akár ideiglenes megoldásként szolgálhasson.
Mostanában ráadásul az is akadályozza a Ford termelését, hogy egyik beszállítójának, a Tribar Technologiesnak le kellett állnia, miután a helyi csatornarendszerbe ipari vegyszereket engedett. Szerencsére ezeket még időben vissza tudták tartani, így jelentős környezeti károkat nem okozott a malőr – a cég közlése szerint már újra teljes kapacitással üzemel. Azt azonban nem erősítették meg, hogy ez vezetett-e az emblémahiányhoz, ahogyan a Ford sem foglalt állást a kérdésben.
A Ford hétfői tájékoztatása szerint 40-45 ezer jármű lesz raktáron a mostani negyedév végére, melyet nem szállíthatnak az importőrökhöz, mivel alkatrészre várnak. A márkajelzéseken túl ugyanis továbbra is gyötrő a félvezető chipek és más fontos alkatrészek hiánya vagy – jobb esetben – akadozó ellátása. Az iparági jóslatok pedig nem túl derűlátóak a folytatás kapcsán: a mostani helyzet akár 2024-ig is elhúzódhat.