Száz év alatt tizedik alkalommal tervezte újra logóját, és ezzel alkotta újra magát a Citroën. Két csúsztatás is van persze ebben a mondatban, mert a márka idén már 103 éves, az embléma legfrissebb kiadása pedig közelebb áll az 1919-es verzióhoz, mint azóta bármelyik.
Sőt, az ovális keretbe foglalt, egyenes vonalakkal megrajzolt, monokróm embléma még egyszerűbb is, mint az eredeti, kék-sárga színű grafika. A rajzhoz a 2009 óta alkalmazott betűtípus evolúcióját társítja a márka; ahogy a logó, a tipográfia is az egyszerűsítés irányába mozdult el.
Hamarosan – értsd: még a héten – élesben is bemutatkozik egyébként a Citroën új arculata. Szeptember végén debütál a cég új tanulmányautója, egy családi méretű koncepciójármű, amely nemcsak a régi-új logót hordozza majd magán, hanem a márka friss jelmondatát is. Nothing Moves Us Like Citroën, azaz semmi nem mozgat meg úgy, nem hoz úgy lázba, nem érint meg érzelmi szinten, mint a Citroën. A szlogen minden nyelven angolul van, még franciául is – nesze neked globalizáció.
Az új logó és az azt kísérő arculati elemek 2023 derekától jelennek meg a márka szériagyártású típusain, meglévőkön és újakon egyaránt.
A fejlődésből más stíluselemek is kiveszik a részüket. Teljesen átalakul például a Citroën digitális megjelenése, a fedélzeti érintőképernyőkön és kijelzőkön éppúgy, mint a My Citroën okostelefonos alkalmazásban. Ugyanide tartozik két új karosszériaszín megjelenése a palettán. Az egyik egy új piros árnyalat, az infravörös, a másik pedig a Monte Carlo kék, amely egykor a 2CV és a DS modelleket is díszítette.
Az új logó az ajándéktárgyakon és a céges épületek (irodák, kereskedések) arculatában is megjelenik, méghozzá a helyzettől függően krómmentes, illetve energiatakarékos kivilágítású kivitelben.