Az új modellévre izomnövelő kúrára küldte elektromos városi típusát a Peugeot. Az e-208 az eddiginél 15 százalékkal erősebb lesz, miközben energiafogyasztása jelentősen csökken, ami az év elején már megnövelthez képest is további 10,5 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez.

Kevesebbet kell aggódni a Peugeot kisautójában 1

A számok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy az eddigi 100 helyett 115 kW (136 helyett 156 LE) lesz a villanymotor maximális teljesítménye, az elméleti maximális hatótávolság pedig 38 kilométerrel nő, így eléri a 400 kilométert. Mivel 2021 végén egyszer már növelte a hatótávolságot a Peugeot (akkor 22 km-rel), a bevezetéskori érték és a mostani között még nagyobb: 17,7% a különbség!

Az új hajtáslánc legfontosabb hozománya nem is a nagyobb teljesítmény, hanem a kedvezőbb hatásfok: míg az előző, 100 kW-os villanymotor 100 kilométeren 14,1 kWh-t fogyasztott, a mostani beéri 12-vel.

Ebben szerepet játszik a szélvédő felső szélén elhelyezett páraérzékelő által vezérelt hőszivattyú, amely pontosabb klímavezérlés mellett az akkumulátorhő felhasználását is lehetővé teszi. Ez általában növeli a hatótávolságot, de különösen hatékony hideg időben: nulla fokos külső hőmérsékletnél, városban például 40 extra kilométert tudunk így kifacsarni az akkumulátorból.

Kevesebbet kell aggódni a Peugeot kisautójában 14

Az autót 16 colos, minimális gördülési ellenállású abroncsokkal szerelik, illetve módosították az erőátvitel áttételét, ami nagy sebességnél (országúton, autópályán) csökkenti a fogyasztást és növeli a hatótávolságot.