Az abroncsokkal kapcsolatban a legtöbb autós a téli-nyári cserére figyel, de aki ezt a nyűgöt ledobja magáról egy négy évszakos gumival, annak ezzel sem kell törődnie. Mivel ma már nagyon ritka a defekt, így akár évekig fenn maradhat ugyanaz a szett, ami nem feltétlenül előnyös az autónk, és az abroncsaink számára.
A szakemberek szerint tévhit, hogy használat közben az abroncs “beáll”, ezért ahová felszereltük, ott kell szolgálnia teljes életében. Valójában 7-10 ezer kilométerenként (gyártói ajánlástól függően) érdemes változtatni az abroncsok pozícióját. Sőt, amennyiben a pótkerék teljes méretű, azt is vegyük bele a vetésforgóba, így logikusan 20 százalékkal meghosszabbíthatjuk az abroncsszett élettartamát.
A csere mellett szól az a tény is, hogy a hajtott kerék mindig jobban kopik, mint a másik tengelyen lévő. Gyakori felcserélésükkel elérhető, hogy az abroncsok egyenletesebben kopjanak el, és hogy a lehető legjobban kihasználja mindegyik abroncs futófelületének élettartamát.
Komolyabb igénybevétel esetén felmerülhetnek egyéb tényezők is, amelyek miatt még gyakrabban ajánlott forgatni a gumikat:
- Nagy sebesség, nehéz terhek, hosszú távolságok: Ha rendszeresen vezet hosszú távokat nagy sebességgel, vagy gyakran szállít nehéz terheket, a fokozott terhelés miatt célszerű gyakran forgatni a gumiabroncsokat.
- Egyenetlen kopás: Ha egyenetlen kopást észlel, a lehető leghamarabb forgassa meg a gumiabroncsokat.
- Zajos abroncsok: Ha az abroncsok felől sima aszfalton is zúgó hang hallatszik, célszerű megvizsgálni, hogy eljött-e az idő az abroncsok forgatására.
Természetesen ez csak olyan átlagos autókra vonatkozik, ahol a kerékméret megegyezik mind a két tengelyen, és így felcserélhetőek az abroncsok.