A Szingapúri Nagydíj pénteki napján pattant ki a legújabb botrány, melyben csalással vádolják a Red Bullt, mondván, tavaly, sőt, idén is túlköltekezte magát, legalábbis ami a költségplafont illeti. Az eddigi információk alapján az Aston Martin sem tartotta be az előírásokat, de a Red Bull sem tudott egyértelműen állást foglalni az ügyben.
Martin Brundle – aki korábbi versenyzőként jelenleg televíziós szakértő – azonban a Sky Sports F1 adásában arra utalt, hogy miközben a sárdobálás célkeresztjébe a Red Bull került, gyaníthatóan a legtöbb kiscsapat talált valamilyen kiskaput a költségplafonra vonatkozóan.
„Toto Wolfftól azt hallottuk, ez egy nagyon komoly probléma, ami hasonlít a csaláshoz. Nagyon erős szavakat használt, és úgy tűnik, a Red Bullra és az Aston Martinra utalt, de érdemes megvárni, hogy szerdán megérkezzen erről a jelentés” – foglalta össze a helyzetet Brundle.
A szakkommentátor-exversenyző Christian Hornernél is járt, aki „nagyon részletesen” elmondta, hogy szerintük a Red Bull még a költségvetésen belül van. „Nagyon sok minden van, ami nem számít bele a költségplafonba. Ez rendkívül komplex terület” – tette hozzá. „Teljesen biztos vagyok abban, hogy valamennyi csapat taktikázik, mégpedig azért, hogy kiderüljön, hol rejthetnek el bizonyos költségeket.”
„Christian határozottan állítja, hogy azt hitték, még határon belül vannak. Egyes értelmezésektől függően az FIA azt gondolhatja, egy kicsit mégis túlmentek a határon. Nem gondolja, hogy ebből komolyabb bajuk lehet, míg más csapatfőnökök nyilván azt, hogy igen.”
Ha kiderül, hogy a Red Bull (vagy bármilyen másik csapat) nem tudta a költségplafonon belül tartani a kiadásait, a megrovástól a tavalyi bajnokságból való kizárásig bármilyen büntetéssel járhat – ez persze nagyban függ attól, hogy a szabálysértés mennyire súlyos, meghaladja-e az ebből a szempontból kritikus, 5 százalékos „hibahatárt”.