Az autórajongók egyöntetű véleménye szerint a modern sportos BMW-k egyik legélvezetesebb darabja az 1M elnevezésű verzió. Kicsit több mint 6300 példány készült belőle, mely majdnem kétszer annyi, mint amivel eredetileg terveztek a bajorok.
A 3 literes turbómotor 340 lóerős és 450 Nm nyomatékú. Álló helyzetből százas tempóra kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul, ha a vezető ügyes.
Tökéletes csomag, de van, akinek nem volt elég a jellegzetes hathengeres. Ezt a zöld darabot egy másik bajor legendával szerelték fel, az E60 M5 V10-es motorja került az orrába. A jellegzetes sötétzöld fényezést viselő autót a fekete 20 colos Wiesmann kerekek és narancssárga féknyergek teszik még feltűnőbbé.
A figyelemfelkeltés nem üres fenyegetés, ebben a gépben tényleg van erő. Az eredeti S85 kódjelű, ötliteres V10-es 507 lóerejét egy kompresszorral, egyedi Friedrich kipufogóval emelték magasabb szintre. Így már 641 lóerő gyilkolja a hátsó kerekeket, a BMW-szinten apró, rövid autó így tényleg őrületes vadállat lehet, ami most új gazdát keres.
Hétfő délelőtti árfolyamon számolva 25,2 millió forintnyi eurót kérnek érte a Grand Sportscarsnál, ami a lóerők számát, valamint a V10-es utánozhatatlan előadását figyelembe véve abszolút jogos árnak mondható.
Egy hasonló gép, szintén V10-es motorral, akció közben, csak a hangja miatt: