A Forma-1-es Japán Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk hétfőn este 19 órától a YouTube-csatornánkon!
Gyakorlatilag fél kört teljesített a mezőny az esős körülmények között elrajtolt Forma-1-es Japán Nagydíjon, amit – többek között – Carlos Sainz balesete, illetve az időjárás miatt félbeszakítottak.
„Nyilvánvalóan csalódott vagyok, amiért összetörtem az autót, illetve a csapat miatt is, ugyanakkor a körülmények miatt szinte lehetetlen volt látni bármit is” – idézi a Sky Sports F1 a Ferrari versenyzőjét. „Átmeneti esőgumikon őrületes volt átmenni a vízátfolyásokon. Próbáltam kitörni Checo [Pérez] szélárnyékából, mivel sok vizet kaptak a gumijaim, ekkor ráhajtottam egy vízátfolyásra, ami miatt megpördültem.”
Voici le crash de Carlos Sainz.#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/w916rbkxgB
— In The Pit (@InThePit_FR) October 9, 2022
„Utána már csak a szerencsén múlik, mert tudod, hogy szinte mindenki mögötted van, te pedig a pálya közepén. Csak imádkozni tudsz azért, hogy senki se találjon el.”
„A legjobb az lett volna, hogy gördülőrajttal, esőgumikon jövünk el” – utalt a körülményekre. „Mindenki panaszkodik amiatt, hogy a Forma-1 nem versenyez esőben, de látható, hogy ilyen helyzetben tulajdonképpen vakon vezetünk. Márpedig hogyan lehetne egy Forma-1-es autót 300 km/órás sebességgel vezetni, ha nem látsz?”
A történtek után Sainz autójának műszaki mentése alaposan felborzolta a kedélyeket, mivel a munkagép már akkor pályára lépett, amikor még csak a biztonsági autót rendelték be a pályára, ám azt nem vették figyelembe, hogy az első kör végén a bokszba hajtó Pierre Gasly még nem érte utol a sort, így nagyobb tempóval húzott el a traktor mellett.
Déjà vu – Jules Bianchi tragédiája
A 2014-es Japán Nagydíjat épp a Phanfone tájfun idején rendezték meg, a heves esőzések miatt kétszer is előkerültek a piros zászlók. Másodjára a 46. körben szakították meg a futamot, miután Jules Bianchi a Dunlop-kanyarban elveszítette az uralmát a Marussiája felett, majd abba a munkagépbe csapódott, ami a korábban kicsúszott Adrian Sutil Sauberjét mentette.
Az ígéretes francia versenyzőt ezután súlyos fejsérülésekkel szállították kórházba, a futamot pedig nem indították újra. Bianchi kilenc hónappal később, 2015. július 17-én, mindössze 25 évesen életét vesztette a baleset következtében – Ayrton Senna 1994-es imolai tragédiája óta ő volt az első, aki F1-es versenyen szenvedett fatális kimenetelű balesetet.
„A biztonsági autó mögött 100-150 km/órával megyünk, de még ennél a tempónál sem látunk semmit. Ha egy versenyző úgy dönt, hogy akár egy picit is lejön az ideális ívről, például azért, mert vízátfolyás van, vagy valamit állít a kormányon, és eltalálja a traktort, akkor vége” – mondta a spanyol a sokakat Jules Bianchi 2014-es tragédiájára emlékeztető esetről.
„Továbbra sem értem, miért kockáztatunk ilyen körülmények között azzal, hogy a traktort is pályára küldjük. Ha úgyis piros zászló lett a vége, miért?” – tette fel a költői kérdést.
ESTO ES PELIGROSÍSIMO
Había un tractor en la pista cuando pasaba Gasly, parece que no aprendieron nada de lo que pasó en este mismo circuito… pic.twitter.com/Qyq22WJ1jk
— 🅿 (@finallyxpablo) October 9, 2022
A Forma-1-es Japán Nagydíj percről-percre közvetítése itt olvasható vissza: