A dél-koreai Hyundai egészen elképesztő prototípussal állt elő nemrég. A koncepció lényegében egy olyan kamion, amit nem nyerges vontató húz, hanem önvezető drónok irányítanak. A „Luminary” tehát „égitest” névre keresztelt koncepciótól a Red Dot Design Award zsűrijének is leesett az álla, ennek köszönhetően a Hyundai bezsebelhette első „Piros Pontját”.
Kétség nem fér hozzá, a pótkocsi elején és hátulján lévő úgynevezett „tréler drónokat” egészen egyedi dizájnba sikerült „felöltöztetni”. Kissé olyan hatást keltenek, mint egy félpót alá szorult Mini, de ajtót felesleges is lenne keresni rajtuk. A hagyományos nyerges + félpót, vagy teherautó + pótkocsis kombinációkkal szemben a Trailer Drone legfontosabb előnye, hogy szűkebb fordulási sugárral rendelkezik, ami vonzóvá teheti azon üzemeltetők számára, akik eleve kis raktárudvarral rendelkeznek.
A Hyundai újdonsága elektromos hajtású, de a drónok hajtásához szükséges áramot egy pótkocsira szerelt hidrogéncella állítja elő. A dél-koreai cég közlése szerint akár 1000 kilométert is meg tud tenni a jármű egyetlenegy feltöltéssel.
„A Trailer Drone egy fontos modell számunkra, amely megtestesíti a Hyundai összes jelenlegi fejlesztését, amelyet az áruszállítás számára kínál. Ez magában foglalja a hidrogéncellás hajtást, valamint az önvezetést is” – jegyezte meg SangYup Lee, a Hyundai globális dizájnközpontjának vezetője.
Hogy mikor válhat a mindennapi áruszállítás részévé a Luminary, az egyelőre még kérdéses, de nincs kizárva, hogy a következő hónapokban a koncepció-teherautót élesben is kipróbálják. A haszonjárműipartól egyáltalán nem idegen egy-egy formabontó, a szokásostól eltérő koncepció. Elég csak felidézni a Steinwinter Supercargót, aminél szintén megkísérelték eltüntetni a nagy kamionfülkét. Az 1983-ban bemutatott koncepcióra azonban még nem állt készen a világ, mert sajnos eltűnt a süllyesztőben. De így járt a kormánykerék nélküli Chevrolet Titan III is.