Nem csak ma fontos az egyes járműgyártók számára, hogy magukhoz kössék hosszú távra a vásárlókat. Már az 1980-as években is így volt ez, és nemcsak az autó-, hanem a motormárkák is fektettek energiát a területbe. Jól mutatja ezt a Harley-Davidson példája is.

A motorgyártó valahogy szeretett volna a fiatalabb generáció felé is nyitni Észak-Amerikában, azon belül is inkább Kanadában. Nem tudjuk, hogy mennyit gondolkoztak az ötleten, de abszolút meg lehet érteni, hogy miért a téli sportok irányába mentek el. Összefogtak a Norca nevű szánkógyártóval, akik olyan téli játékokat készítettek, melyeket kormányozni is lehet.

Tudtad, hogy ilyet is árult a Harley-Davidson? 1 Tudtad, hogy ilyet is árult a Harley-Davidson? 2

Fogtak néhány fekete színű, kormányozható talpakkal szerelt szánkót és a kor szellemének megfelelően vagány matricákat ragasztottak rá. Kész is lett a hivatalos Harley-Davidson termék, a Formula Racer, melyet a szalonokban árultak, és hivatalos igazoló matricával is elláttak.

Tudtad, hogy ilyet is árult a Harley-Davidson? 3 Tudtad, hogy ilyet is árult a Harley-Davidson? 4

Arról, hogy akkoriban milyen sikere volt az akciónak és hány szánkót adtak el, nincs információnk, egy egészen szép állapotban megőrzött példány azonban felbukkant a Mecum aukciósház kínálatában. Az érdeklődők január 25-28. között csaphatnak le a sporteszközre számos más Harley-Davidson relikviával együtt.