Belső égésű motoros társaikhoz képest a villanyautók egyik nagy hátránya a töltés – míg a tankolás pár perc alatt megvan, mehetünk tovább, az elektromos járgányok még villámtöltés mellett is sokkal hosszabb időt igényelnek, a teljes feltöltés pedig bizony órákat vesz igénybe.

A Warped Perception YouTube-csatorna gazdája ugyan imádja a Tesláját, de gyűlöli a töltéssel járó várakozást, ezért sajátos megoldást talált az utóbbi kiiktatására.

A célja az volt, hogy Model S-ével 1600 mérföldes (2575 km) túrát tegyen meg töltés nélkül – ez kb. négyszerese a gyári hatótávnak –, a megoldást pedig egy generátorban találta meg. Maga után vontatott egyet, arra kötötte az autót, na bumm – gondolhatnánk, de nem, emberünk ennél jóval tovább ment.

Az autó hátsó csomagterében kialakított, nyitott mélyedésbe – a hűtés, a kipufogógázok miatt ez volt a logikus – egy egyhengeres, 400 köbcentis, 13,4 lóerős benzinmotort épített be, amely aztán folyamatosan töltötte az akkumulátorokat. Igen, mesterünk újra feltalálta az öntöltő hibridet.

A projekt annyiban sikeresnek volt mondható, hogy az autóval töltőoszlop érintése nélkül meglett a kitűzött táv, de a megvalósítás azért messze nem volt tökéletes. Mivel a Tesla sokkal több energiát vett fel, mint amennyit a generátor menet közben termelni tudott, az irgalmatlanul hangos, fülbántó kis motort a leállások alatt, éjszakánként is működtetni kellett – minden bizonnyal a különböző szálláshelyek, környékbeli lakók legnagyobb örömére. A hangra ugyan feltalálónk is gondolt, de motorra applikált olcsó motorkerékpár-kipufogódob nem volt valami hatékony.

Az már csak a hab volt a tortán, hogy a Teslát töltő motorocska egy bármilyen modernebb belső égésű motor autónál sokkal rosszabb fogyasztást produkált – tempótól függően 9,8-16,8 l/100 km –, a technológia szempontjából releváns gyári hibridekkel pedig kár is összehasonlítani.