Csütörtökön 29 darab Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú szóló, illetve csuklós autóbusszal bővült a BKV flottája, amelyek a következő napokban fokozatosan állnak forgalomba. A járművek egyben az első újonnan beszerzett, új rendszámos autóbuszai a BKV-nak. A szóló változatokat óbudai, a csuklósokat pedig a cinkotai autóbuszgarázs kapja meg.
A szűkös gazdasági lehetőségek ellenére nagy öröm számunkra, hogy ezek a járművek forgalomba állhatnak. A BKV még mindig a legmeghatározóbb szolgáltató a közösségi közlekedésben, és ezt a pozícióját minden körülmények között meg is szeretné őrizni” – mondta az újonnan átadott autóbuszokkal kapcsolatban Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója.
A BKV a megújult Conectóból összesen 135 darabot szerez be, ezek nagyobb részét bérleti konstrukcióban (100 db), kisebb része pedig (35 db) önerőből érkezhet a közlekedési társasághoz. Az új flotta utolsó példányai várhatóan még az év vége előtt forgalomba állnak. A BKV-nál a ’90-es évek közepe óta ez a legnagyobb egy ütemben végrehajtott buszparkfrissítés. A közlekedési társaság tájékoztatása szerint a beszerzésnek köszönhetően egy hónapon belül teljesen alcsony padlóssá válhat a BKV flottája.
Emiatt viszont sajnos végleg eltűnhetnek a fővárosi tömegközlekedésből az Ikarus nagy darabszámban gyártott típusai. A maradék Ikarus 260-as, 280-as és 435-ös tehát már az utolsó kilométereit futja Budapesten, mert várhatóan november elején a BKV végleg nyugdíjazza őket. A közlekedési társaság azonban remélhetőleg méltó módon fog búcsút venni az elmúlt 50 év budapesti tömegközlekedését meghatározó típusoktól.
Érdekesség, hogy a BKV flottájában az alacsony padlós autóbuszok megjelenése az elmúlt nyolc évben gyorsult fel, ugyanis ez idő alatt a teljesen alacsony padlós buszok aránya 38 százalékról 91 százalékra emelkedett.