A Mercedes-Benz még tavasszal jelentette be, hogy hatótávnövelővel látja el a Citaro elektromos változatát. A 60 kW-os teljesítményű modult a Toyota fejlesztette és gyártja, így a német gyártó lényegében egy „házon kívüli” megoldással növeli meg az elektromos autóbuszainak hatótávját. A megoldás izgalmasan hangzik, de azt talán senki sem gondolta, hogy ilyen hamar lecsap valaki  erre a fejlesztésre. A német Rhein-Neckar-Verkehr GmbH ugyanakkor máris 40 darabot rendelt az újdonságból, így hamarosan megkezdődhet a hatótávnövelővel ellátott eCitarók sorozatgyártása.

Az első ilyen járművek eCitaro G típusú, háromajtós csuklós autóbuszok lehetnek. Az utasok azonban vélhetően aligha fogják felismerni, hogy ezeket már hatótávnövelővel is ellátták, hiszen kívülről nem sok változás fedezhető fel rajtuk. A hatótávnövelővel felszerelt eCitaro G 18 125 mm hosszú, 2550 mm széles és 3400 mm magas. 

Így növelik meg az elektromos buszok hatótávját 1

Az újdonság négy darab, harmadik generációs, lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid (NMC) akkumulátorral gördülhet le a gyártósorról, amelyek összkapacitása eléri a 392 kWh-t. Az eCitaro G-t ugyanakkor hat darab hidrogéntartállyal is felszerelik, amelyekben összesen 30 kilogrammnyi hidrogént lehet tárolni. Ezt pedig az autóbusz üzemanyagcellája használja fel elektromos áram előállítására, így nem kell annyi nehéz akkumulátort beépíteni az elfogadható hatótáv érdekében.

A hatótávnövelővel felszerelt eCitaro G ugyanis egy feltöltéssel 350 kilométert tud megtenni, ami jelentős előrelépés, hiszen tavaly a csuklós eCitaro még hozzávetőlegesen csak 200 kilométeres hatótávot kínált. Érdekesség, hogy az eCitaro G esetében mind a második, mind pedig a harmadik tengely hajtott. A kerékagyak közelében elhelyezett elektromotorok egyenként 141 kW (192 lóerő) teljesítményt és 494 Nm-res nyomatékot képesek nyújtani.

A 40 darab hatótávnövelővel felszerelt eCitaro G 2023-2024 között állhat forgalomba a rajna-neckari régióban, Németországban, 2027-ig pedig újabb 35 példány tűnhet fel az utakon ebből a típusváltozatból. Az újdonságok várhatóan Mannheimben, Heidelbergben és Ludwigshafenben fognak utasokat szállítani. A hatótávnövelővel felszerelt eCitaro G-k üzemeltetése érdekében Heidelbergben megkezdődik egy hidrogéntöltő állomás építése, amely a tervek szerint nyilvános töltőpontként fog üzemelni.