Szerdán összeült a Motorsport Világtanács (WMSC) Londonban, ahol több F1-es szabálymódosításról is döntés született. Három nagyobb dolgon változtatnak 2022-ről 2023-ra, ezeket a Nemzetközi Automobil Szövetség jelentette be.
Mind közül a leglátványosabb a tükrök méretének növelése lesz: idén már szabadedzéseken tesztelték a bevezetni kívánt módosítást, melytől értelemszerűen azt várják, hogy a pilóták többet látnak majd a maguk mögötti területből és csökken a holtterük. Sergio Perez autóján is látható ez a nyitóképen, szemből nézve a bal oldali visszapillantója jóval nagyobb, mint a másik oldalon.
A biztonságot szolgálja még a bukókeretek megerősítésére vonatkozó módosítás is. Erre Csou Kuan-jü silverstone-i balesete irányította rá a figyelmet, ahol a keret eltört, és az Alfa Romeo kínaijának életét gyakorlatilag csak a glória mentette meg.
Tisztábbá kívánja tenni a rajtbüntetések kérdését is az FIA, melyből óriási kavarodás volt az Olasz Nagydíj hétvégéjén, a hivatalos rajtrácsra órákat kellett várni az időmérő után a büntetési rendszer kuszasága miatt. Emellett a Ferrari trükközése is bizonytalanságokat vetett fel, amikor azt akarták elkerülni, hogy Charles Leclerc a rajtrács legvégéről induljon, kihasználva a szabályok által kínált lehetőségeket.
Jövőre egyszerűbbé válik a kép: aki bármilyen módon is több mint 15 rajthelyes büntetést összegyűjt, annak minden más kvalifikált (értsd: nem a mezőny végére küldött) versenyző mögül kell rajtolnia. Nem fog számítani sem az, hogy egyben, sem az, hogy külön-külön gyűjtött-e össze 15-nél több helyes hátrasorolást. A rajtsorrend eldöntésének szisztémája ilyen esetben nem fog változni, a monzai példában látottakat – melyet itt elmagyaráztunk – használják ezt követően is, de a szabályleírást tisztábbá, egyértelműbbé tették. Ugyanez megtekinthető itt videós formában:
How the grid penalties were applied pic.twitter.com/oeCwb5ThY7
— F1 MEMES (@f1trolls_) September 10, 2022
Tartalmaz egy érdekes pontot is a változások listája, mely jelenleg nem teljesen tiszta és némileg ellentmond a logikának: ha a pilóták bármilyen okból, akárcsak ideiglenesen is elhagyják autójukat egy esemény alatt, azzal kiszálltnak tekintik őket. Kivételt jelent ez alól a piros zászlós megszakítás a sprinteken és a versenyeken, ahol azonban szintén bizonyítaniuk kell, hogy nem előnyszerzés, mechanikai probléma vagy az autó sérülése miatt szálltak ki.
Ha ez így marad, jelenlegi értelmezésünk szerint a pilóták sem a szabadedzések közben, sem az időmérőkön nem szállhatnak ki kocsijukból a beállítások megbeszélése vagy akárcsak egy pisiszünet miatt sem.