Két vadonatúj prototípussal ünnepelte alapítójának születésnapját a tajvani Hon Hai Technology Group, a világ első számú technológia beszállítója és szolgáltatója. A Foxconn néven is ismert vállalat korábban bemutatott, első autója, a Model C már jövőre sorozatgyártásba kerül, de hogy mi lesz a neve, ma még nem tudni: a Foxconn ugyanis a háttérben fog maradni, és megbízott tervezőként, fejlesztőként és gyártóként fogja előállítani egy megbízója részére a 700 kilométeres elektromos hatótávolságú, álló helyzetből 3,8 másodperc alatt 100 km/órára gyorsuló crossovert.
A 2023 második felében piacra kerülő Model C után további modellek érkezhetnek majd, amennyiben a lehetőség felkelti azoknak az autóipari partnereknek az érdeklődését, amelyekkel a Foxconn már előrehaladott tárgyalásokat folytat – korábbi információk szerint olyan meghatározó autógyártókról van szó, mint a Stellantis-csoport, a Rivian vagy a Geely.
A Model B értelemszerűen a Model C kistestvére: egy városi autó, amely 4,3 méteres hosszához képest kiemelkedően nagy, 2,8 méteres tengelytávjával, 0,26-os közegellenállási együtthatójával, valamint ez utóbbiból is adódó, 450 kilométert meghaladó hatótávolságával hívja fel magára a figyelmet. A két típus ugyanannak a moduláris platformnak az eltérő konfigurációira épül, demonstrálva a Foxconn képességeit.
„Negyven éve szolgáljuk a világ legnagyobb technológiai vállalatait mobiltelefonokat és számítógépeket fejlesztve és gyártva. A jövőben ezt a tudásunkat kamatoztatva autókat fogunk gyártani” – jelölte ki a cég új irányát a vállalat alapítója, Terry Gou.
A másik újdonság az elektromos járművek piacán még csak most formálódó, de igen ígéretes szegmensben, az akkumulátoros pickupok mezőnyében versenyezhet, ha lesz érdeklődő. A Model V prototípus (ld. fent) egytonnás teherbírása mellett akár 3 tonnát képes vontatni. A duplafülkés pickup digitális tükröket és műszeregységet, valamint olyan, kiterjedt érzékelőcsokrot kapott, amely a későbbiekben akár autonóm közlekedésre is alkalmassá teheti a járművet – és ez alatt a Foxconn által a jövőben fejlesztendő bármely járművet kell érteni.
A prototípusokat elnézve egyébként egyértelmű, hogy a Hon Hai Technology Group nem izgatja magát a formatervezés finomságai miatt. Az ő kompetenciájuk a hardver és a szoftver – utóbbira példa az a saját fejlesztésű operációs rendszer, amely állításuk szerint nagyságrendekkel leegyszerűsítheti és felgyorsíthatja az elektromos járművek fejlesztését, az előbbit pedig számtalan innovációjuk igazolja, a 48 V-os elektromos szervokormánytól kezdve a szilícium-karbid félvezetőkön át a szilárdtest-akkumulátorokig, és akkor még nem említettük a cégcsoport igazi specialitását, a mesterséges intelligenciát.