Európában soha nem is forgalmazták, az USA-ban 2014-ben búcsúzott, Japánban pedig 2017-ig gyártották a Toyota retro-terepjáróját, az ikonikus Land Cruiser J40 stílusjegyeit a 21. századba átültető FJ Cruisert. A 2006-ban bevezetett típus ezzel szép karriert futott be, ám arra talán tervezői sem számítottak, hogy lesz a világnak egy olyan kicsiny, ám annál tehetősebb régiója, amely nem képes elengedni a kiforrott (értsd: öreg) technikát múltba tekintő dizájnnal társító autót.

Újabb búcsúszéria készül egy legendás modellből 1

Bizony, a Közel-Keleten a mai napig kapható az FJ Cruiser, de ez sem lesz már így sokáig: egy utolsó, 1000 darabos szériával búcsúzik a modell. A kivitel fix: az összes példány bézs fényezést kap, a lökhárítók, a hűtőrács, a külső tükörházak, a kilincsek és a pótkerékfedél pedig mind fekete lesz – ugyanígy nézett ki egyébként a japán piacon a búcsúszéria (ez utóbbi képeivel illusztráltuk cikkünket.)

Az utastérben bézs kárpitozás, homokszínű dekorbetétek, no meg egy sorszámozott, Final Edition feliratú tábla várja az utasokat.

Újabb búcsúszéria készül egy legendás modellből 15

Az arab országokban balkormányosak az autók. Egyébként pont így fog kinézni a limitált búcsúkiadás

A műszaki tartalomhoz tizenhat év után sincs miért hozzányúlni, marad a 4.0 V6-os benzinmotor és az összkerékhajtás. Az emelt futómű jóformán magától értetődő ebben a közegben, az egyetlen újdonság a kisebb ellenállású kipufogó, amitől talán erősebb és kétségtelenül hangosabb lesz az autó.

És hogy mennyire lesz végleges ez a végső búcsú? Nos, a limitált szériát a szaúdi importőr hozza forgalomba, az Egyesült Arab Emírségekben szó sincs különleges kiadásról… lehet, hogy 2024-re is tartogat egy utolsó szériát az FJ Cruiser?

Újabb búcsúszéria készül egy legendás modellből 16