Európában soha nem is forgalmazták, az USA-ban 2014-ben búcsúzott, Japánban pedig 2017-ig gyártották a Toyota retro-terepjáróját, az ikonikus Land Cruiser J40 stílusjegyeit a 21. századba átültető FJ Cruisert. A 2006-ban bevezetett típus ezzel szép karriert futott be, ám arra talán tervezői sem számítottak, hogy lesz a világnak egy olyan kicsiny, ám annál tehetősebb régiója, amely nem képes elengedni a kiforrott (értsd: öreg) technikát múltba tekintő dizájnnal társító autót.
Bizony, a Közel-Keleten a mai napig kapható az FJ Cruiser, de ez sem lesz már így sokáig: egy utolsó, 1000 darabos szériával búcsúzik a modell. A kivitel fix: az összes példány bézs fényezést kap, a lökhárítók, a hűtőrács, a külső tükörházak, a kilincsek és a pótkerékfedél pedig mind fekete lesz – ugyanígy nézett ki egyébként a japán piacon a búcsúszéria (ez utóbbi képeivel illusztráltuk cikkünket.)
Az utastérben bézs kárpitozás, homokszínű dekorbetétek, no meg egy sorszámozott, Final Edition feliratú tábla várja az utasokat.
A műszaki tartalomhoz tizenhat év után sincs miért hozzányúlni, marad a 4.0 V6-os benzinmotor és az összkerékhajtás. Az emelt futómű jóformán magától értetődő ebben a közegben, az egyetlen újdonság a kisebb ellenállású kipufogó, amitől talán erősebb és kétségtelenül hangosabb lesz az autó.
És hogy mennyire lesz végleges ez a végső búcsú? Nos, a limitált szériát a szaúdi importőr hozza forgalomba, az Egyesült Arab Emírségekben szó sincs különleges kiadásról… lehet, hogy 2024-re is tartogat egy utolsó szériát az FJ Cruiser?