Mindössze öt év alatt jutott el a semmiből a megvalósulásig az Ineos vegyipari konszern alapító tulajdonosának, Sir Jim Ratcliffe-nek a személyes projektje: az Ineos Grenadier, egy hardcore terepjáró, amelyet formailag általában az eredeti Land Rover Defenderhez hasonlítanak, de legalább annyi van benne a nem kevésbé brutális Iveco Massifból.
A cég a németországi Hambachban, a Mercedes egykori üzemében állította fel gyártóközpontját, és október 18-án elkészült a modell legelső szériagyártású példánya, amelyet hamarosan követ a többi is. Azok a vevők pedig, akik időben rendelték meg az autójukat, decembertől számíthatnak arra, hogy átvehetik azt. (Egyikük egyébként egy nagyon távoli, nagyon nehezen elérhető helyen kapja meg autója kulcsait, hogy már az első métereket is extrém körülmények között tehesse meg.)
Az Ineos Grenadier két- és ötüléses furgonként, valamint ötszemélyes kombiként elérhető; később elvileg pickupverzió is készül majd. A hajtásláncokat a BMW szállítja. Mindkét választható motor 3,0 literes, soros hathengeres; a benzinmotor 286 lóerős, 450 Nm-es, a dízel 249 lóerőt és 550 Nm nyomatékot ad le. A sebességváltó minden esetben nyolcfokozatú automata.
A márkának tavasz óta Magyarországon is van képviselete.