Villám McQueennel, a népszerű animációs filmsorozat, a Verdák főhősével nemigen lehet találkozni a közúti forgalomban, karakterét ugyanis általános, de nem típusspecifikus versenyautóként formálták meg. Sallyről, a női főszereplőről ugyanez már nem mondható el, hiszen egyértelműen egy 996-os generációjú Porsche 911 adja az alapját – a közelmúltban a stuttgarti márka meg is építette.

A 95-ös rajtszámú, többszörös Szelep Kupa-győztes autót pedig a thaiföldi P.S. Modify csapata költöztette a mozivásznakról a valóságba: bár a csapat elsősorban ritka Ferrarik, Lamborghinik és Porschék replikáit gyártják, ezúttal kivételt tettek, és mind műfajban, mind pedig típusban eltértek a korábbi sémától, így egy Toyota Celicát alakítottak át. Vagyis pontosabban kettőt, merthogy két Villám McQueen is készült – az egyik az eredeti színvilággal, míg a másikat a legendás Dinoco-kékbe öltöztették.

A Carscoops következtetése szerint – többek között a tetővonal alapján – egy hatodik generációs Celicát használtak fel a projekthez, vagyis a donorautót valamikor 1994 és 1999 között gyártották. A tetőt leszámítva azonban minden alkatrészt kicseréltek, így gyakorlatilag semmilyen közös vonása nincs a japán modellel. Lényegesen megnyújtották az elejét, hogy McQueen „arcszerkezetét” rá tudják illeszteni, az első és a hátsó sárvédőket pedig látványosan kiszélesítették, amik így még a Celica GT Fouron is túltesznek, ahogyan a hátsó részt is átszabták, hogy minél inkább NASCAR-autóra hasonlítson.

A Verdák-trilógia

A Verdák első részét 2006-ban mutatták be, melyet további kettő követett 2011-ben, illetve 2017-ben. A Disney és a Pixar számítógépes animációs filmje a tengerentúlon összesen 16 díjat nyert 2006-ban és 2007-ben, többek között a Golden Globes- és a Grammy-díjat is elhódította a kategóriájában.

Eldobod az agyad, ha meglátod a Verdák főhősének élethű mását 2

Különlegessége, hogy az eredeti, angol nyelvű változatban számos ismert színész kölcsönözte a hangját a karaktereknek, McQueent például Owen Wilson szinkronizálta mindhárom felvonásban, de Tim Allen, Tom Hanks és Jay Leno is szerepet vállalt benne.

Ugyanakkor a valós versenyzői világtól sem szakadt el a produkció, amit jól mutat, hogy egy-egy rövidebb-hosszabb szerepet Mario Andretti, Dale Earnhardt Jr., Lewis Hamilton, Michael Schumacher és Bubba Wallace is kapott a trilógiában.

Ügyeltek a legapróbb részletekre is: nemcsak a festés, de még a gumik is úgy néznek ki, mintha a filmben lennénk, Lightyear „márkajelzéssel” ellátva. A Dinoco-változaton sok más módosítást elvégezték, az így nagyobb hátsó légterelőt és másféle mosolyt kapott a megkülönböztetés kedvéért.

Eltekintve attól, hogy a szélvédőket egy-egy óriási matrica formájában a szempárok fedik le, mindkét Celica vezethetőnek és működőképesnek tűnik. Nem tudni, motorikusan mennyire nyúltak hozzá a Toyotához, illetve az is tisztázatlan, egyáltalán milyen hajtással jutottak hozzá a két autóhoz, a hűtését azonban gátolhatja, hogy az első lökhárító szívónyílásait McQueen szája letakarja. Ennek ellenére biztosan sokak figyelmét felkeltené, ha egy ilyen megjelenne az utakon.