Több mint fél éve már annak, hogy testközeli tapasztalatokat szereztünk a Škoda sportos villanyautójával. Az Enyaq Coupé RS iV egyidős magával a kupéval, és egészen mostanáig csak így, csapott hátú crossoverként volt elérhető a Škoda legerősebb elektromos hajtáslánca.
Ez most változik, de sok újdonság azon kívül, hogy az Enyaq iV szögletesebb, tágasabb karosszériájába építik be a 300 lóerős, 460 Nm-es, két villanymotoros hajtásláncot, nincs.
A végsebesség 180 km/óra, álló helyzetből 6,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára a nagy (4653 x 1879 x 1605 mm) jármű; a 0,265-ös közeg-ellenállási együttható 500 kilométer feletti maximális elméleti hatótávolságot eredményez. Az akkumulátorcsomag 82 kWh kapacitású, tölteni akár 135 kW-tal lehet, mely esetben 10%-ra merült akkuval 36 perc alatt érjük el a 80%-os töltöttségi szintet. A sztenderd váltóáramú töltő 11 kW-os.
Érdekes, hogy az újonc nemcsak a normál hajtásláncú Enyaq-oknál alacsonyabb 11 mm-rel, hanem 2 mm-rel az RS kupéverziónál is mélyebben hordja tetőlemezét. A tengelytáv ugyanúgy 2768 mm, mint a kupénál, a csomagtartó viszont 15 literrel tágasabb, 585 literes, az üléseket lefektetve pedig akár 1710 literre bővíthető.
Škoda Enyaq iV | Škoda Enyaq RS iV | Škoda Enyaq Coupé RS iV | |
Hosszúság (mm) | 4649 | 4653 | 4653 |
Szélesség (mm) | 1879 | 1879 | 1879 |
Magasság (mm) | 1616 | 1605 | 1607 |
Tengelytáv (mm) | 2765 | 2768 | 2768 |
Csomagtartó (l) | 585 | 585 | 570 |
Alapfelszerelés a 131 LED-del működő, megvilágított hűtőmaszk, a mátrix-LED fényszóró, valamint a LED-es hátsó lámpa. Csak az RS modellhez rendelhető a harsány mambazöld fényezés; további feláras opció az elöl nyitható, hátul fix panoráma-napfénytető.
Az utastérben háromzónás klímát, indukciós telefontöltőt, fűthető sportüléseket, alumíniumpedálokat és szénszálmintázatú műszerfalborítást kapunk. Feláras opcióként két optikai csomag is rendelkezésre áll, ezek eltérő üléskárpitozást, műszerfal- és kormányborítást kínálnak. A központi érintőképernyő 13 colos, a vezető előtti digitális műszeregység észszerűen szerény, 5,3 colos méretű; fölé virtuális valóságú megjelenítést alkalmazó head-up kijelző rendelhető. Az audiorendszert a Canton szállítja, 12 hangszóróval.
Habár sportos modellről van szó, a rendelkezésre álló üzemmódok közül nem hiányzik a fokozott tapadást nyújtó funkció, amely murván vagy havon segíti az előrejutást, legfeljebb 20 km/óra sebességnél.