A Tesla Model Y volt a legkapósabb modell az európai újautó-piacon szeptemberben – derült ki a Jato kimutatásából. Az elektromos crossoverből az előző hónapban 29 367 darabot értékesítettek, ami 227 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest – dominanciáját jól mutatja, hogy a Volkswagen Golfot még a német piacon is legyőzte.
A Model Y-t – mely egyedüli villanyautóként szerepel a legjobb tízben – a Peugeot 208 követi a második helyen, majd tízezres nagyságrendű lemaradásban, a harmadik helyen pedig a Dacia Sandero áll, megelőzve a Škoda Octaviát és a Toyota Yarist.
Az Európában legnagyobb darabszámban értékesített autók (2022.09. hó):
- Tesla Model Y – 29 367 darab
- Peugeot 208 – 19 601 darab
- Dacia Sandero – 17 733 darab
- Škoda Octavia – 17 226 darab
- Toyota Yaris – 16 275 darab
- Volkswagen T-Roc – 16 048 darab
- Volkswagen Golf – 16 042 darab
- Renault Clio – 15 981 darab
- Nissan Qashqai – 15 852 darab
- Fiat/Abarth 500 – 15 669 darab
Korábban a Model 3 számított a Tesla legkeresettebb típusának, amiből szeptemberben kevesebb mint feleannyi, 12 244 darab kelt el – ez a tavalyi számokat is 50 százalékkal múlja alul. Ennek az az oka, hogy a Kínában gyártott típusra nagyobb csapást mérnek az ellátási problémák, mint az Európában készülő szabadidőautóra. Az elektromos modellek között viszont még így is elcsípte a második helyet.
Az Európában legnagyobb darabszámban értékesített villanyautók (2022.09. hó):
- Tesla Model Y – 29 367 darab
- Tesla Model 3 – 12 244 darab
- Volkswagen ID.4 – 6 547 darab
- Fiat 500e – 5 078 darab
- Dacia Spring – 4 846 darab
A plug-in hibridek közül a Ford Kuga zárt az első helyen 5049 darabbal – és ahhoz képest viszonylag kényelmes az előnye, hogy a második helyezett Kia Niro (3441 db) és az ötödik helyezett Hyundai Tucson (3089 db) mindössze 452 darab a különbség. A két Hyundai-konszernes modell közé a Kia Sportage és a BMW X5 ékelődött be, a top10-es rangsorban pedig csak egyetlen olyan típus kapott helyet, ami nem SUV, mégpedig a Mercedes-Benz CLA.
A fasorban sincs az autópiac a Covid előtti időszakhoz képest
A Jato szerint Európában már zsinórban a második hónapban figyelhető meg növekedés az új autók eladásában: szeptemberben 1,038 millió autót adtak el, ami 7,5 százalékkal több, mint volt 2021 szeptemberében. Ennek 15,6 százalékát adták az elektromos autók, ami valamivel több mint 160 ezer példányt jelent – és ebből minden negyedik Tesla volt.
Európában a három legerősebb piac Németország (27%), az Egyesült Királyság (24%) és Franciaország (14%) volt, és mindegyik nőtt az egy évvel ezelőtti helyzethez viszonyítva, de összességében elmondható, hogy még mindig lényeges a lemaradás a koronavírus-járvány 2020-as megjelenését megelőző állapotokkal szemben. Ezt jól mutatja, hogy idén az év első kilenc hónapjában 8,182 millió új autót értékesítettek, ami 32 százalékkal múlja alul a 2019-es számokat.