Sokáig értetlenül néztük a BMW egyre vaduló formaterveit. Furcsa fényszórók, duzzadó, mindent eluraló hűtőrács, ami már messze nem az a jó ízléssel rajzolt bajor vese, amit szerettünk. Miért a radikális változás? A kínai autóipar termékeit nézve nehéz eldönteni, hogy melyik volt előbb, de van valamilyen kölcsönhatás.

Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 1

A még mindig gigantikus piac ízlését telibe találja a németek által megcélzott irány, amit a helyi készítésű típusok mutatnak igazán.

Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 2

Erre jó példa Zeekr 009 luxusminibusz, aminek arca egy merő hűtőrács, fényszórói pedig mintha az új hetes BMW-ről estek volna le.

Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 3

2023 BMW 7-es széria

Méretei impozánsak, 5,2 méter hosszú, 2,02 méter széles, és 1,86 méter magas. A tengelytávja 3,2 méter, így 2+2+2 üléses, vagy 2+2 üléses konfigurációban érhető el, utóbbi egy tánctér luxusát hozza. A tetőből 15,6 colos képernyő nyílik le, az üléseket finom nappabőr borítja, és a tervek alapján tényleg egy kisebb szoba méreteivel vetekszik a négy személyre kialakított verzió.

Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 4

Kétmotoros 536 lóerős hajtása 4,5 másodperces százas gyorsulást ígér, a 2830 kilogrammos test gyomrában pedig gigantikus akkumulátor rejtőzik. A rekorder csomag 140 kWh kapacitású, amivel akár 800 kilométert is meg lehet tenni két töltés között. 

Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 5 Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 6 Ez a rémarcú kínai kisbusz ad magyarázatot napjaink BMW-stílusára 7