A távolsági buszoknál eddig még nem igazán volt jellemző Európában a bioüzemanyagok használata. A FlixBus a környezetvédelem érdekében változtatni kíván ezen, ezért nemrég Franciaországban, Brest-Grenoble között Oleo 100-zal hajtott autóbuszokat állított forgalomba.

Napi egy utazás ezen az útvonalon évi 830 000 megtett kilométert és 200 000 liter elégetett üzemanyagot jelent. Az útvonalon közlekedő két új Volvo 9700DD távolsági busz Oleo100-zal működik, amit a francia Saipol cég állít elő repcéből. Annak köszönhetően, hogy a vonalon közlekedő két emeletes buszt bioüzemanyag hajtja, legalább 70%-kal kevesebb üvegházhatású gázkibocsátás keletkezik.

Szokatlan üzemanyaggal üzemeltetik ezeket a buszokat 1

Az Oleo100 teljes mértékben megfelel a legújabb környezetvédelmi kritériumoknak azáltal, hogy megújuló biomasszát alakít át üzemanyaggá. A repcemagot az eljárás során lényegében kipréselik, hogy egyrészt GMO-mentes, francia gazdaságok állatainak takarmányozására szánt növényi fehérjéket, másrészt emberi fogyasztásra szánt repceolajat nyerjenek.

E termelésből viszont csak a többletet használják fel üzemanyag-előállításra a FlixBus szerint, ami így sem erdőirtással, sem a földhasználat megváltozásával nem jár. Az Oleo100 biodízel – amely teljes egészében francia repcemagból készül – 80%-kal kisebb finom részecske kibocsátással bír, eközben pedig a gázolajjal egyenértékű teljesítményt nyújt.

Nem ezek az első biodízellel üzemeltethető buszok a FlixBis-nál. A vállalat már 2021 novemberében elindított két Oleo100 üzemanyaggal működő Volvo autóbuszt Nizza és Toulouse között. 2022 júniusában pedig Vannes-Párizs között is Oleo100-zal hajtott Volvo buszokat vezetett be. Ez Európában egyedülálló a távolsági személyszállítást végző magántársaságok terén. A cég a svéd autóbuszgyártóval közös együttműködésben döntött a biodízel használatáról, így lényegében a szükséges gyári támogatást is megkapja.