Egyelőre az elektromos autók – sőt, általában -járművek – hátrányai közé tartozik a töltőinfrastruktúra foghíjassága, ugyanakkor az előnyeik közé sorolható, hogy jól feltöltött akkumulátoraikból más villamos eszközök is táplálhatók, akár más elektromos járgányok is tölthetők.

Egy amerikai egyetemista, Remy Oktay most erre a két dologra építve készül egy eddigi nem látott produkcióra: az USA-ban imádott Ford F-150-es villanyos verziójával, a Lightninggal elektromos repülőgépet táplálva szeretne teljesíteni egy komolyabb utat.

A Pennsylvania állambeli Eastonban található Lafayette Egyetem hallgatója a connecticuti Hartfordból – az indulási és érkezési ponttal együtt öt repülőteret érintve – szeretne eljutni alma materje egyik közelgő amerikaifoci-meccsére, hogy ő lehessen az első, aki komoly sportesemény felett villanyrepülővel húz el.

A fiatalember a Pipistrel Alpha Electro repülőgépe persze szomjazza az elektronokat, így az út során többszöri töltésre is szükség lesz. A kisgép ezért négy Ford F-150 Lightning, három Tesla kíséri majd a földön, a biztonság kedvéért pedig két hagyományos hajtású repülő hajózik vele/mögötte.

Focimeccsre megy a villanyautóval töltött repülő 2

Három közbenső állomáson töltik majd a villany-Fordok a villanyrepülőt (Fotó: Remy Oktay)

A november 19-émn kezdődő, jó esetben 12-én záruló utat egyébként már csak az USA légügyi hatósága, az FAA előírásai miatt is meg kell szakítani: „Az FAA szabályzata szerint 30 perces tartalék mellett kell leszállnunk, azaz 85 csomós (157,5 km/óra) sebesség mellett 60 perces repülési szakaszokkal számolhatunk. Megfelelő tartalékkal kell rendelkeznünk arra az esetre, ha más repülőtérre irányítanának át. Így minden egyes töltés kb. 10 kWh-t vesz majd ki a Lightningból” – magyarázta a tervet a Ford F-150 Lightning rajongóinak/tulajdonosainak internetes fórumán.

A villanypickup az opciós „Pro Power” csomaggal 9,6 kW-os töltést biztosít, ezért az egyetemista az eddigi négy mellé további két Ford F-150 Lightningot keres a terv sikeres teljesítéséhez.

Érdekes? Igen. Ésszerű? Szerintünk nem, de kísérletezés, kockázatvállalás nélkül sokkal lassabb, ha nem egyenesen lehetetlen a fejlődés, haladás, így kíváncsian várjuk, hogyan sikerül kétszeresen villanyos kaland.