Autóvásárlásnál, különösen új autó választásánál mindig kulcskérdés, hogy az adott modell mennyi idő alatt és milyen mértékében veszít az értékéből – ezt a kérdést nemrégiben az Egyesült Államokban járták körül. Mint arra számítani lehetett, a luxusautókkal szemben a terepjárók és a személyautók klasszisokkal jobban állnak, de nagy meglepetésre a drága sportkocsik is.
Míg a legtöbbet a BMW 7-es sorozata, a legkevesebbet a Jeep Wrangler, illetve a Jeep Wrangler Unlimited értékromlása a legkedvezőbb az első ötéves ciklusban – derült ki az iSeeCars analitikai tanulmányából. Ez idő alatt ugyanis csak 7,3, illetve 8,3 százalékot veszít az értékéből a két típus, mely jóval a 33,3 százalékos átlag alatt van.
A harmadik helyen némi meglepetésre a Porsche 911 áll az amerikai adatok alapján. Karl Brauer ügyvezető elemző szerint a stuttgarti modell jó eredménye annak köszönhető, hogy a pandémiás lezárások hatására jócskán megugrott a sportautók ára, eredeti értékük pedig a korlátozások feloldását követően is megmaradt. A Wrangler „titka” ezzel szemben az időtálló stílusban, illetve a jól alakuló viszonteladási mutatókban keresendő.
Öt év alatt a legalacsonyabb értékromlással bíró autótípusok:
- Jeep Wrangler: -7,3%
- Jeep Wrangler Unlimited: -8,7%
- Porsche 911: -14,6%
- Toyota Tacoma: -14,9%
- Honda Civic: -16,3%
- Subaru BRZ: -18,2%
- Ford Mustang: -19,4%
- Toyota Corolla: -19,8%
- Nissan Versa: -19,9%
- Chevrolet Camaro: -20,2%