2022-ben két Michael Schumacher-féle Ferrari is közel került ahhoz, hogy megdöntse a legdrágábban eladott Forma-1-es autó rekordját. Az egyik árverésre a brazil futam előtt került sor, az F2003-GA új tulajdonosa annyit fizetett portékájáért, mellyel az autó a modern F1-esek legdrágábbika lett. Az alábbiakban összeszedtük a top5-öt: erős Ferrari-fölény van az élmezőnyben, de a győztes – egyelőre – nem vörös versenygép.

5. Ferrari F2002

2019-ben az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén több mint 5 millió fontot fizettek Michael Schumacher 2002-es Ferrarijáért. A 219-es kasztnit először csapattársa, Rubens Barrichello tesztelte Barcelonában még márciusban, de a szezon kezdetét követően Schumacherhez került, és megnyerte vele a San Marinó-i, az Osztrák, a Francia és a Magyar Nagydíjat – már a harmadik győzelem elég volt neki ahhoz, hogy július (!) közepén bebiztosítsa ötödik vb-címét.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Schumacher abban az évben minden futamon a dobogón végzett, de harmadik mindössze csak egyszer lett. Ötször másodikként végzett, és 11-szer győzött a 17 futamból álló szezonban.

4. Ferrari F300

Nem lett világbajnok ezzel az autóval Michael Schumacher, mégis volt valaki, akinek megért 5,28 millió fontot az autó.

3. Ferrari F2001

Ezek jelenleg a történelem legdrágább Forma-1-es autói 2

Hiába volt sikeresebb autó az F2002, árát tekintve nem szállt versenybe a 2017-ben 5,5 millió fontért eladott elődjével. A 211-es kasztnival Monacóban és Magyarországon győzött Schumacher, utóbbi sikerrel pedig be is biztosította bajnoki címét. A modern F1-es autók között öt évig ez volt a legdrágább darab.

2. Ferrari F2003-GA

A modern F1-es autók trónkövetelője, Schumacher legdrágább autója fontban kifejezve 13,087 millióért kelt el. Részletes beszámolónkat itt találod róla:

1. Mercedes W196R

Juan Manuel Fangio 1954-es Mercedese 2013 óta tartja a helyét az élen, a Bonhams aukciósház 19,6 millió fontért adta el annak idején az Ezüstnyilat. A 6-os számú kasztnival az ötszörös világbajnok argentin a legendás nürburgringi pályán, valamint Svájcban győzedelmeskedett, mielőtt csapattársa, Hans Hermann negyedikként ért vele célba Monzában.

Ezek jelenleg a történelem legdrágább Forma-1-es autói 4