2022-ben két Michael Schumacher-féle Ferrari is közel került ahhoz, hogy megdöntse a legdrágábban eladott Forma-1-es autó rekordját. Az egyik árverésre a brazil futam előtt került sor, az F2003-GA új tulajdonosa annyit fizetett portékájáért, mellyel az autó a modern F1-esek legdrágábbika lett. Az alábbiakban összeszedtük a top5-öt: erős Ferrari-fölény van az élmezőnyben, de a győztes – egyelőre – nem vörös versenygép.
5. Ferrari F2002
2019-ben az Abu-dzabi Nagydíj hétvégéjén több mint 5 millió fontot fizettek Michael Schumacher 2002-es Ferrarijáért. A 219-es kasztnit először csapattársa, Rubens Barrichello tesztelte Barcelonában még márciusban, de a szezon kezdetét követően Schumacherhez került, és megnyerte vele a San Marinó-i, az Osztrák, a Francia és a Magyar Nagydíjat – már a harmadik győzelem elég volt neki ahhoz, hogy július (!) közepén bebiztosítsa ötödik vb-címét.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Schumacher abban az évben minden futamon a dobogón végzett, de harmadik mindössze csak egyszer lett. Ötször másodikként végzett, és 11-szer győzött a 17 futamból álló szezonban.
4. Ferrari F300
Nem lett világbajnok ezzel az autóval Michael Schumacher, mégis volt valaki, akinek megért 5,28 millió fontot az autó.
3. Ferrari F2001
Hiába volt sikeresebb autó az F2002, árát tekintve nem szállt versenybe a 2017-ben 5,5 millió fontért eladott elődjével. A 211-es kasztnival Monacóban és Magyarországon győzött Schumacher, utóbbi sikerrel pedig be is biztosította bajnoki címét. A modern F1-es autók között öt évig ez volt a legdrágább darab.
2. Ferrari F2003-GA
A modern F1-es autók trónkövetelője, Schumacher legdrágább autója fontban kifejezve 13,087 millióért kelt el. Részletes beszámolónkat itt találod róla:
1. Mercedes W196R
Juan Manuel Fangio 1954-es Mercedese 2013 óta tartja a helyét az élen, a Bonhams aukciósház 19,6 millió fontért adta el annak idején az Ezüstnyilat. A 6-os számú kasztnival az ötszörös világbajnok argentin a legendás nürburgringi pályán, valamint Svájcban győzedelmeskedett, mielőtt csapattársa, Hans Hermann negyedikként ért vele célba Monzában.