2030-ra a Forma-1 saját ígérete szerint karbonsemleges lesz. Ehhez azonban az is kell, hogy amennyire csak lehet, lecsökkentsék a versenyhelyszínek közötti utazások szén-dioxid kibocsátását. A jelenlegi helyzet azonban még messze van az ideálistól: idén például az európai szezon közben kellett Miamiba utaznia a mezőnynek, de a jövő évi Las Vegas – Abu-Dzabi idényzáró párosítás sem tűnik túl logikusnak.
Steve Nielsen, a Forma-1 sportigazgatója elmondta, tudják, hogy ez egy megoldandó probléma. „Dolgozunk azon, hogy regionalizáljuk a versenynaptárat, és azt nem mondom, hogy melyik évben, de tökéletes versenynaptárunk lesz. Ehhez még pár év kell. Nem könnyű ezeket a problémákat megoldani.”
„Fokozatosan tartunk ehhez évről évre, ide-oda mozgatva az eseményeket egy-egy héttel. Van egy stratégiánk erre” – tette hozzá Nielsen.
Jövőre a tervek szerint 24 futamos lenne az F1-es versenynaptár, de a Kínai Nagydíjjal kapcsolatban máris problémák merültek fel a covid-helyzet miatt.